PISA istraživanje /

Hrvatski učenici imali ispodprosječne rezultate: 'Mi se s tim ne susrećemo u školi...'

Ministrica Blaženka Divjak nakon svega poručuje da je 'reforma nužna'

3.12.2019.
18:03
VOYO logo

S povratkom u školske klupe stigli su i rezultati međunarodnog PISA istraživanja za 2018. Hrvatski učenici ostvarili su ispodprosječne rezulatate u sva tri ispitna područja: čitalačkoj, matematičkoj i prirodoslovnoj pismenosti. Sudjelovalo je 79 zemalja, a u Hrvatskoj je ispite polagalo 6609 15-ogodišnjaka. Ministrica Divjak nakon svega poručuje da je "reforma nužna", no što kažu profesori i učenici koji su test pisali.

Posjetili smo učenike 3. razreda gimnazije koji su u proljeće prošle godine sudjelovali u PISA istraživanju. Kažu testovi im nisu bili teški, ali su potpuno drukčiji od onih u školi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pitanja su bila baš primjena znanja i čitanja s razumijevanjem i ono što bi nam dobro došlo u životu, a mi se s tim u školi ne ususrećemo uopće", rekla je Nina iz 3. razreda Gimnazije Lucijana Vranjanina u Zagrebu. 

"Imamo knjigu s pojmovima od kojih se test i sastoji, mi ne moramo primjeniti znanje iz biologije kako da riješimo neki problem, nego da na primjer nabrojimo bolesti", kazala je Lucija iz 3.razreda Gimnazije Lucijana Vranjanina u Zagrebu. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U istraživanju je sudjelovalo više od 600.000 učenika iz 79 zemalja. Iz sva tri ispitna područja Hrvatska je ostvarila ispodprosječan rezultat. U čitalačkoj pismenosti hrvatski učenici završili su na 29 mjestu. U matematičkoj na 40, a u prirodoslovnoj na 36. mjestu.

Slovenci su osam mjesta ispred nas

I dok iz prva dva područja stagniramo, kada je riječ o prirodoslovnoj pismenosti Hrvatska je sve lošija.

Ako se uspoređujemo sa susjedima Slovencima, oni su po čitalačkoj pismenosti osam mjesta ispred nas. Da su rezultati trebali biti bolji slažu se i profesori, no ne misle da su baš tako loši.

"U rangu smo sa Nizozemcima i Austrijancima koji imaju ulaganja između 100 i 150.000 dolara po učeniku, dakle ulažu gotovo dva ili tri puta više od nas, a tu smo negdje po rezultatima pa je pitanje jesu li rezultati toliko loši", rekao je profesor hrvatskog jezika u zagrebačke gimnazije Lucijana Vranjanina, Krunoslav Matošević

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rješavanje tisuću istih zadataka, hvatanje za svaku šablonu i izbjegavanja bilo kakvog razmišljanja je loše i  premalo im postavljamo pitanje zašto nešto radimo baš tako", kazala je profesorica matematike iz iste gimnazije, Maja Zelčić

Za resornu ministricu rezultati imaju jasnu poruku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Reforma je nužna. Dakle svi oni koji su govorili da treba čekati ovi rezultati ih demantiraju. Mi s njima ne možemo biti zadovoljni. niti s njima možemo ocijeniti prošle reformske procese u školama", kazala je ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak

A rezultati idućeg PISA istraživanje 2021. godine kaže bit će ocjena škole za život.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo