JAKO LOŠI PODACI /

Hrvatski đaci ispod prosjeka: tko je kriv za nepismenost naših učenika?

Najveće svjetsko istraživanje znanja i vještina učenika u dobi od petnaest godina kaže da naši đaci s primjenom znanja jako loše stoje

6.12.2016.
22:46
VOYO logo

Hrvatski učenici štrebaju umjesto da uče. Svi smo to znali, a sada je to pokazalo i PISA-ino istraživanje. 

Image
zabrinjavajući podaci /

Hrvatski učenici znatno ispod prosjeka: iz škola izlaze bez osnovnih obrazovnih kompetencija

Image
zabrinjavajući podaci /

Hrvatski učenici znatno ispod prosjeka: iz škola izlaze bez osnovnih obrazovnih kompetencija

Znanja stečena u školi ne znaju primijeniti u svakodnevnom životu. Istraživanje je provedeno na pola milijuna učenika u 72 zemlje i kaže osnovnu pismenost, kad se gleda matematika, nema 32 posto djece, na čitanju osnove nema ni 20 posto, a jedinicu iz prirodoslovne pismenosti dobilo je 25 posto djece. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja tvrdim da bi trebalo istraživačku usmjerenu nastavu, što se tiče posebno fizike, kemije, biologije, postepeno uvoditi u naše škole kroz opremanje kabineta i zorno prikazivanje nekih koncepata, kroz eksperimente", kaže Matko Glunčić, državni tajnik Ministarstva znanosti.

Ali nastavnici misle obratno: uzrok je zastarjelo školstvo, za što je krivo Ministarstvo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ministarstvo nema povjerenja da nastavnici znaju i mogu i da su kompetentni suočiti se s izazovima i promjenama u školstvu", smatra nastavnica hrvatskog jezika Sara Hadži-Boškov.

Možda o školstvu imamo krivi dojam jer se naši učenici s međunarodnih natjecanja često vraćaju kao prvaci. Ali stvarnost je nešto drukčija: između 72 svjetske zemlje po svemu smo ispod prosjeka. A najbolji? Najbolji su učenici iz Singapura. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo