UČESTALE SU /

Udruga banaka poslala ozbiljno upozorenje: Pripazite na ove tri vrste prijevara da ne ostanete bez novaca

Image
Foto: Shutterstock

Navode najčešće tri prijevare: lažni mailovi u ime banaka, lažne SMS, WhatsApp ili Viber poruke u ime banke i lažne pozive i ulazak u stan

21.4.2023.
10:20
Shutterstock
VOYO logo

Hrvatska udruga banaka (HUB) je s obzirom na učestale prijevare objavila upozorenje i savjete građanima, posebno onim starijima koji su često žrtve prijevare, kako da prepoznaju lažne pozive i poruke.

Navode najčešće tri prijevare: lažni mailovi u ime banaka, lažne SMS, WhatsApp ili Viber poruke u ime banke i lažni pozivi te ulazak u stan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lažni pozivi

Što se tiče lažnih poziva, HUB navodi da prevaranti često nazovu žrtve navodeći im da im je isplaćen krivotvoren novac u banci ili da nisu potpisali sve dokumente u banci. Lažni bankarski službenici se pojave na vratima žrtve i potom opljačkaju osobu.

Savjet HUB-a glasi: zapišite broj s kojeg vas zovu i budite oprezni pri bilo kojem sumnjivom potezu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PRIPAZITE! /

HUB poslao važno upozorenje: Povećan je broj prijevara, kradu vam podatke

Image
PRIPAZITE! /

HUB poslao važno upozorenje: Povećan je broj prijevara, kradu vam podatke

Lažni mailovi

“Banke i policija nikada ne šalju svoje službenike na Vašu adresu kako bi provjerili je li vaš novac ispravan, krivotvoren ili ga treba zamijeniti. Novac na Vašem računu nije krivotvoren niti mu je istekao rok važenja”, poručuju iz HUB-a i savjetuju da nikada ne odajete svoj PIN ili lozinku za online bankarstvo.

Za lažne mailove navode da pošiljatelji šalju lažnu e-poštu putem koje vas nastoje navesti na dijeljenje podataka, a ti podaci su osobni, financijski i sigurnosni. Stvar je u tome da takvi mailovi mogu izgledati identično ili slično onima koje banka šalje, a od vas mogu tražiti preuzimanje priloženih dokumenata ili klikanje na poveznicu. Obično koriste izraze koji govore da se radi o hitnoj situaciji.

IZ HUB-a kažu:“Usporedite e-adresu s prethodnim stvarnim porukama iz banke. Provjerite točnost pravopisa i gramatike.”

Lažne poruke

Što se tiče lažnih poruka, pošiljatelj šalje lažni SMS, WhatsApp ili Viber poruku žrtvi kako bi došao do sigurnosnih, osobnih ili financijskih podataka putem tekstualne poruke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Traže od vas da kliknete poveznicu ili nazovete telefonski broj kako biste ponovno aktivirali, potvrdili, ažurirali svoj bankovni račun ili karticu.

Telefonski broj će vas preusmjeriti do prevaranta koji se pretvara da je službenik banke, a poveznica na lažnu web stranicu banke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bez prethodne provjere pošiljatelja nemojte otvarati poveznice ni slike koje primite u porukama koje dobijete s nepoznatog broja. Najprije dobro provjerite sve prije nego što podijelite osobne informacije kada dobijete lažnu poruku.

“Nikada ne odgovarajte na SMS poruke koje zahtijevaju Vaš PIN ili lozinku za online bankarstvo putem interneta i mobilne aplikacije”, savjetuju iz HUB-a.

Odmah se obratite policiji i svojoj banci ako posumnjate da ste žrtva navedenih prijevara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo