Sigurnost, uspjeh, moć, takmičenje/rivalstvo, luksuz i dom, najvažnije su vrijednosti za hrvatske građane. Pokazalo je to istraživanje GfK Roper Reports provedeno na temu vrijednosnih kategorija u našoj zemlji.
Tako je sigurnost važna za čak 54 posto građana, a s istim postotkom na ljestvici važnosti je i uspjeh. Na trećem mjestu po važnosti nalazi se takmičenje, odnosno rivalstvo, koje je istaklo 47 posto građana, na četvrtom luksuz, koji je istaklo 46 posto građana, dok je peto mjesto zauzeo dom, koji kao vrijednosnu kategoriju ističe 41 posto građana.
Tih pet kategorija iza sebe su ostavili i odgovornost, i povjerenje, i umjerenost. Doduše, treba istaći da se ispitanike nije pitalo što je njima osobno važnije, nego što misle da je danas važnije u društvu. To se često može poklapati s osobnim stavom, ali i ne mora.
Vrijednosna kategorija "sigurnost" posebno dominira kao važnija u današnje vrijeme kod dobne skupine između 18 i 24 godine, koja ju je istakla u čak 62 posto slučajeva. Jednako važna kategorija "uspjeh" posebno je istaknuta kod ispitanika u dobi između 18 i 34 godine (oko 70%), onih s visokom stručnom spremom, te kod građana Istre i Primorja (po 66%).
Vrijednosna kategorija "moć" dominira kod ispitanika u dobi od 18 do 34 godine starosti (60%), te kod onih iz Istre i Primorja (66%). Kategoriju "rivalstvo" smatraju važnijom posebno ispitanici u Istri i Primorju (63%), pa i Dalmaciji (53%).
Luksuz važnim u današnje vrijeme više naglašavaju osobe s visokim osobnim prihodima (preko 60%), ispitanici s visokom stručnom spremom (52%), mladi u dobi od 15 do 24 godine (53%), ali i stanovnici Istre i Primorja (61%). Dom je najvažniji Slavoncima (47 posto).
Za razliku od hrvatskih građana, oni u Njemačkoj, uz sigurnost, uspjeh i dom, u prvih pet najvažnijih vrijednosti naveli su i odgovornost i povjerenje. Moć im se nalazi tek na devetom mjestu.
Vezani članci:
arti-201011040121006 arti-201009280248006 arti-201005130284006