podaci istraživanja /

Hrvati najnezadovoljniji kvalitetom proizvoda: Koliko smo upoznati sa svojim potrošačkim pravima?

Potrošači se često osjećaju bespomoćno kad shvate da su kupili proizvod koji nije onakav kakav su mislili da jest

13.12.2018.
6:30
VOYO logo

Hrvati već tradicionalno za Božić potroše i više nego im dozvoljavaju njihove mogućnosti. Nakon kupovine zato često slijedi i kajanje, posebice kada se shvati da ono što su platili nema kvalitetu koju bi trebalo imati. 

S kvalitetom i cijenom proizvoda problema nemaju mađarski, španjolski i luksemburški potrošači, dok su latvijci i Bugari, na čelu s Hrvatima najnezadovoljniji ponuđenim proizvodima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rijetko tko zna da se robu kupljenu putem interneta može otkazati i vratiti  u roku 14 dana i za nju dobiti povart novac. No, ne znaju svi ni da se isto može napraviti i s robom u trgovinama.

"Naš potrošač ima pravo tražiti zamjenu proizvoda, ima pravo tražiti da mu netko to popravi ili da raskine ugovor i dobije povrat novca", kazao je Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I kupci znaju zloupotrebljavati sustav

Svaki potrošač u takvom bi slučaju najradije da mu se vrati novac, no ipak tako ne funkcioniraju svi trgovci. "Trgovci u dosta slučajeva vraćaju, prihvaćaju tu robu, ali ne vraćaju novac već predlažu da kupimo nešto drugo", tvrdi Lončar.

No, iako trgovci ispadaju glavni zlikovci, iz ministarstva gospodarstva poručuju da i kupci znaju zloupotrebljavati sustav. "Klasičan primjer je korištenje odjevnih predmeta koji se jedanput obuku, a onda se vrate trgovcu", tvrdi Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. 

U vraćanje proizvoda u Hrvatskoj upušta se tek jedna trećina potrošača. Taj bi broj možda bio i veći, ali tek njih  50 posto za koja su njihova potrošačka prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo