HRVAT NA ČELU EKIPE KOJA JE SMISLILA NAJBOLJE RJEŠENJE ZA SMANJENJE GUŽVI KOD LIJEČNIKA: /

Luka, inače, radi u Googleu

Image
Foto: Ilustracija: Nikola Čutuk/PIXSELL

U timu informatičara Haoma koji je osvojio prvo mjesto na natjecanju Techfest Munich 2019. na čelu je Hrvat Luka Strižić, a kolege mu dolaze iz Njemačke, Francuske i Srbije

9.9.2019.
19:56
Ilustracija: Nikola Čutuk/PIXSELL
VOYO logo

Prvo mjesto na međunarodnom informatičkom natjecanju Techfest Munich 2019., osvojila je peteročlana hrvatsko-njemačko-francusko-srpska ekipa informatičara s Lukom Strižićem na čelu, koja je pobijedila s temom "Eliminirajmo čekaonicu" čijom se primjenom smanjuje vrijeme čekanja u bolničkim i ambulantnim čekaonicama.

Na hakatonu na minhenskom Tehničkom sveučilištu koje je trajalo tri dana, od 6. do 8. rujna, nastupilo je 48 ekipa s oko 200 natjecatelja. Od osam predviđenih tema, ekipa koju je predvodio diplomirani zagrebački FER-ovac, sada zaposlenik Googlea, Luka Strižić, opredijelila se za temu "Eliminirajmo čekaonicu", čiji su pokrovitelji bile zdravstvene službe Porschea i General Electrica. Ekipa se nazvala Haoma, po perzijskom bogu zdravlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smanjenje vremena provedenog u čekaonicama

Uz Strižića u ekipi su bila dva Nijemca, te po jedan Francuz i Srbin i trebala je razviti ideju čijom bi se primjenom smanjilo vrijeme provedeno u bolničkim ili ambulantnim čekaonicama, odnosno kako bi se to vrijeme učinilo što podnošljivijim. Informatičari su se fokusirali na radiološke odjele, jer oni koriste skupe medicinske uređaje, koji su, u pravilu, stalno "prebukirani", pa svaki poremećaj u rasporedu ili hitni slučajevi, znače da će pacijenti osjetno produžiti vrijeme čekanja u čekaonici.

"Mi smo razvili sustav koji koristeći što više podataka o pacijentima pronalazi uzorke i predviđa vrijeme čekanja na pregled, odnosno pretragu. Tako se na primjer, može ustanoviti da termin klaustrofobičnog pacijenta traje X minuta više od prosječnog za tu proceduru", rekao je Strižić. Također, dodali su senzore koji registriraju nervozu u čekaonici, kroz detektor pokreta, zvuka, vibracija, temperature i vlage.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Registriraju i nervozu

Kada bi se osjetilo da 'čekaonica' postaje nervozna, medicinsko bi osoblje dobilo signal da intervenira, odnosno da pacijente obavijeste o trenutačnom stanju u ambulanti i da ih informacijama pokušaju smiriti", obrazložio je Luka Strižić.

Stručna je komisija ocijenila kako taj rad bio najbolji i primjenjiv u praksi, pa su autori nagrađeni boravkom u Budimpešti gdje će obići General Electricov odjel u kojem se razvijaju upravo zdravstveno-digitalna rješenja. Tom će prilikom biti i riječi o mogućnostima primjene njihovog rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo