Prosječna se cijena premije obveznog autoosiguranja u Hrvatskoj već nekoliko godina kreće između 1.500 i 2.000 kuna, ovisno za koju se osiguravajuću kuću odlučite i kakav bonus ostvarujete.
S obzirom na hrvatski standard ta je računica dosta visoka, a skuplji smo i od Slovenaca, Francuza, Mađara, Poljaka, Slovaka... Hoće li se uvjeti na tržištu obaveznih polica osiguranja automobila, s obzirom da je Hrvatska sada članica EU uskoro promijeniti, pitanje je na koje bi mnogi željeli znati odgovor.
Prvi uveli personalizirani pristup
Prije nekoliko dana Generali osiguranje prvo je na domaćem tržištu objavilo smanjenje cijena obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti, i to do 23 posto nižom cijenom police. Time je Generali pokrenuo proces liberalizacije u Hrvatskoj u skladu s tržišnim okolnostima koje to dopuštaju ulaskom Hrvatske u EU.
''Novi cjenik temelji se na bivšem cjeniku, unutar kojeg su implementirani dodatni popusti, i na segmentaciji portfelja. Osobita pozornost pridana je pridržavanju zakonskih propisa, aktuarskih načela, te pravilima osigurateljne struke.
Inovacija Generali cjenika obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti je u personaliziranom pristupu svakom pojedinom ugovaratelju osiguranja, što je uobičajena praksa na razvijenim liberaliziranim tržištima EU. Pri izračunu cijene police vrednuje se više kriterija, s naglaskom na povijest sigurne vožnje ugovaratelja osiguranja, zbog čega početna cijena police – u kojoj je već ukalkuliran određeni bonus - u konačnici može biti još niža i do 23 posto'', rekli iz iz Generali osiguranja.
Uzmemo li u obzir prosječnu cijenu premije obveznog autoosiguranja u Hrvatskoj od oko 200 eura, odnosno 1500 kuna, uz pojeftinjenje od 23 posto uštedjet ćete 345 kuna, što nije malo. Naravno, cijena varira ovisno o bonusu na koji vozač ima pravo, snazi motora i području osiguranja, kao i u svim ostalima osiguravajućim kućama. No, što je s ostalima?
Ostali poručili da su spremni na liberalizaciju tržišta
Iz Croatia osiguranja kratko su poručili kako su spremni odgovoriti na sve izazove liberalizacije tržišta, no više od toga nisu željeli komentirati. Sadašnja cijena još uvijek ovisi o snazi motora i registarskoj oznaci, kao i o visini bonusa koji se za svaku godinu bez štete povećava do najviše 50 posto.
Drugim riječima, vozite li osobni automobil zagrebačkih registarskih oznaka snage od 56 do 66 kW i uz bonus od 50 posto cijena osiguranja zasad iznosi nešto manje od 2.000 kuna.
Iz Allianza su rekli kako prate događaje na tržištu te da očekuju liberalizaciju tržišta kroz veću prilagodbu cijena klijentima. Naglasili su kako su se s ulaskom u EU povećale minimalne osigurane svote po polici automobilske odgovornosti, odnosno da za istu premiju osiguratelji sada pokrivaju puno veći iznos moguće štete.
''Pratimo događanja na tržištu. Allianz će sigurno biti dio procesa liberalizacije, ali na način kojim će maksimalno očuvati sigurnost čitavog sustava osiguranja, a ujedno ispuniti i logična očekivanja klijenata. U većini je zemalja liberalizacija dovela do određene korekcije cijena, no ta se promjena nije događala linearno, nego prema određenim segmentima klijenata. Sukladno tome, očekujemo da će liberalizacija tržišta prvenstveno dovesti do veće prilagodbe cjenika individualnim karakteristikama klijenata, tj. do većeg segmentiranja osiguranika obzirom na stvarni rizik.
Naime, cijena se određuje ovisno o pojedinom riziku, stoga je teško govoriti o ukupnom sniženju cijena, ali nije isključeno da pojedinim kategorijama vozača cijene mogu pasti.
Važno je napomenuti i da su se s ulaskom u EU do 10 puta povećale minimalne osigurane svote po polici automobilske odgovornosti, tj. da za istu premiju osiguratelji sada pokrivaju puno veći iznos potencijalne štete'', poručili su iz Allianza.