Čekanje na trajekt i gužve u trajektnim lukama za koju godinu bi mogle otići u povijest, a nadaju se tomu stanovnici Pašmana koji čekaju objavu rezultata studije izvodljivosti mosta Pašman – kopno.
Iako je riječ o mostu koji bi trebao biti dug poput Pelješkog, ovaj bi bio i nekoliko puta jeftiniji zbog pogodnijeg morskog dna. Otok su već posjetili i zainteresirani investitori.
U budućem mostu preko Pašmanskog kanala otočani vide budućnost - prestanak iseljavanja i razvoj otoka Pašmana
"Jedino most može spasiti otok Pašman jer je Pašman među najslabijima na Jadranu što se tiče razvoja", kaže MarinOstojić iz Tkona.
"Most bi urbanizaciji pridonio otoka što bi poremetilo sadašnji tijek života, ali što se tiče mladih i rada izvan otoka, to bi bila pozitivna stvar", kaže Ambroz Brzić iz Tkona.
"Ako se u skoroj budućnosti otok Pašman, pa i susjedni otok Ugljan ne povežu na puno bolji i kvalitetniji način s kopnom, ti otoci će izumrijeti", kaže Radoslav Bojmić iz Tkona.
Studija izvodljivosti analizirala je...?
Studija izvodljivosti trebala je analizirati dva idejna rješenja, različita po tipu mosta i širini plovnog područja ispod njega. Kamenito dno i pogodna dubina od 13-14 metara u prosjeku činile bi ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog iako bi bili iste dužine - 2200 metara
"Ministarstvo financira dvije studije izvedivosti. Prva verzija je 400 milijuna kuna, druga 617 milijuna što su i duplo jeftinije cijene nego što se baratalo do sada, s ciframa od milijardu kuna", kaže načelnik Općine Pašman Kreško Ćosić.
Studija će reći i može li se financirati preko EU fondova ili privatno-javnim partnerstvom. U Općini Pašman kažu da već ima zainteresiranih investitora.
RTL ekskluzivno doznaje i tko su oni:
"Ovaj četvrtak su nas posjetili predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most. Ponudili su suradnju, mogućnost izvedbe, projektiranja. Ako može preko EU fondova, a ako ne, oni mogu i koncesionirati most", kaže Ćosić.
Mogućnost koncesije bi značila i naplatu cestarine, ali ona bi svakako bila jeftinija od trajekta smatra i načelnik druge otočne općine
"Prvo i osnovno, donio bi sigurno nove investicije i ulaganja u naš otok..Smanjio bi i trošak izgradnje objekata, kako za domaće stanovništvo kad rade sebi kuće, tako i za nove investitore jer morate biti svjesni da svaka izgradnja na otoku je u startu skuplja 20 do 30 posto zbog prijevoza trajektom", kaže načelnik Općine Tkon Anđelo Palaškov.
Pašmanski most povezao bi s kopnom i otok Ugljan jer su Ugljan i Pašman, koji zajedno imaju oko 8 tisuća stanovnika, već povezani međusobnim mostom.