Mladen Turuček, predsjednik udruge HELP, za N1 je govorio o novom planu za hrvatsku hitnu helikoptersku medicinsku službu u kojem je pronašao velike nelogičnosti.
Komentirao je nacrt ugovora za hitnu helikoptersku medicinsku službu ministra zdravstva Vilija Beroša.
"Radi se o novcima. Nažalost, ne znam koliko je novaca predviđeno, ali unutra je sve što bi sutrašnji helikopterski operater trebao uspostaviti u bazi da bi mogao spašavati ljude", rekao je te napomenuo kako u ovom planu postoje velike nelogičnosti.
"U nacrtu ugovora stoji da bi trebale biti uspostavljene četiri baze: Klisa u Osijeku, Pleso u Zagrebu, Divulje u Splitu te Krk. Ovdje nije naveden Dubrovnik, a vidi se da postoje rupe jer ovi krugovi koje vidimo su 80 kilometara od baze, što znači da u dijelovima izvan krugova ljudi neće biti pokriveni sa mogućnošću da im život bude spašen", komentirao je te dodao:
“Zbog toga što je osječki aerodrom jako blizu granice, polovica kapaciteta pokrivanja teritorija helikoptera, umjesto da pokrije Slavoniju, pokriva Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Mađarsku, a Hrvatsku – čiji će građani platiti tu službu – ne pokriva. Isti problem postoji u Dubrovniku čiji aerodrom pokriva teritorij Crne Gore, umjesto da pokriva hrvatske otoke", napominje.
Heliodromi bi trebali postojati tik uz bolnice
Velik problem pravi i prevelika udaljenost heliodroma od bolnica.
“Ono što je mana svim tim heliodromima je što se moraju koristiti bolnička kola da se ugrožena osoba preveze iz helikoptera do bolnice", istaknuo je i dodao kako bi heliodromi trebali postojati pokraj bolnica ili na bolnicama.
“Ovo što nam se događa danas s eurima, ja se bojim da će nam se slična stvar dogoditi s hitnom službom. Da bi normalno sustav funkcionirao, u tim krugovima djelovanja heliokoptera mora postojati barem jedna bolnica koja bi prihvatila sve vrste životno ugroženih osoba. Ako toga nema, onda imamo problem, jer voziti iz Splita u Zagreb je gubitak zlatnog sata i to je za mene nevjerojatno".
“Ja ne vjerujem da je netko ponudio takvu soluciju da se stavljaju na aerodrome baze za medicinske helikoptere jer se tako u svijetu ne radi".
Kad je riječ o izgradnji heliodroma kod Rebra, kaže: “Rebro ide u treću fazu izgradnje heliodroma, rade jedan novi trak. Nažalost, izgleda kao da to radi netko tko nema blage veze što je to zlatni sat i što je hitna pomoć. Ideja im je da izgrade heliodrom na garaži, a to mjesto je udaljeno od hitne pomoći između 300 i 500 metara. Ne poštuje se iskustvo onih koji već 50 godina to rade, da prekopiramo njemačke i austrijske sustave. Naći ćemo se vjerojatno u čudima".