Havarije brodova u vlasništvu Hrvoja Vojkovića

Vojković je s komiškim ribarom Ivčevićem suvlasnik dviju koćarica koje su potonule kod Visa. Jedan od brodova kupljen je za 2,5 milijuna kuna, dok je njegovo izvlačenje stajalo 4,5 milijuna kuna

1.2.2010.
12:53
VOYO logo

Postoji sumnja da šef Uprave Croatia osiguranja Hrvoje Vojković kroz namještene brodske havarije iz CO-a izvlači novac u svoje privatne tvrtke.

S komiškim ribarom Pjerinom Ivčevićem Vojković je osnovao tvrtku Gatula d.o.o., a dvojac je 23. rujna 2008. osnovao i tvrtku Marinero d.o.o., u čijem je vlasništvu brodica Marinero 1. Prilikom kupnje obojica su pregledala taj brod te je on, kao i drugi brod kojem su suvlasnici Dupin mali, osiguran u Croatia osiguranju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako saznaje Večernji list, polica osiguranja za Marinero 1 sklopljena je samo mjesec dana prije havarije.

Dupin mali potonuo je na 140 metara dubine, 20 nautičkih milja od Komiže, u jeku napisa o Vojkovićevoj smjeni prije tjedan dana. Marinero 1 potonuo je 20. siječnja 2009. u zaljevu Komiža na dubini od 80 metara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da su oba broda potonula na otvorenom moru, u dijelu godine kada je najmanji pomorski promet, kada nema turista, odnosno potencijalnih svjedoka.

Potapanja brodova su, piše Večernji, sumnjiva i zbog činjenice što u trenutku potapanja pomorci nisi poslali SOS signal najbližoj lučkoj kapetaniji. Zvali su Ivčevića koji je prvi došao na mjesto havarije.

Nakon potapanja Marinera 1, CO je naložio vađenje koćarice s 80 metara dubine i za to platio 4 milijuna kuna. Vojković i Ivčević brod su kupili za 350.000 eura, odnosno za 2,5 milijuna kuna. Šibensko brodogradilište NCP već je poslao ponudu za remont broda "tešku" više od tri milijuna kuna, pa se trošak penje na čak milijun eura!

Remont u prijateljevom brodogradilištu

U zahtjevu za odštetu nije navedeno ime Hrvoja Vojkovića. Zanimljivo je da povjerenstvo Ministarstva mora utvrdilo niz propusta u održavanja broda, no CO taj nalaz, iako je objavljen, nikad nije zaprimio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljiv je i detalj da je za remont izabrano šibensko brodogradilište NCP koje je u vlasništvu Vojkovićeva prijatelja Gorana Prgina. Da to brodogradilište nije slučajno izabrano pokazuje i "spor" koji NCP vodi s CO i traži devet milijuna kuna "u povodu štetnog događaja u samom brodogradilištu" od prije nekoliko godina.

Vojkovićev prijatelj osumnjičen u aferi Croatia leasing Krešimir Dretar i Jovan Brajović predlagali su Upravi da taj spor riješi izvansudskom nagodbom između NCP-a i CO-a, kojom bi se osiguravateljska tvrtka obvezala na isplatu devet milijuna kuna. Vojković je Večernjem listu potvrdio da je bio suvlasnik tvrtki Marinero i Gatula, ali da je nedavno izašao iz vlasničke strukture. Tvrdi da je vlasnički udio u Marineru u nastanku štete prijavio i HANFA-i radi transparentnosti. Kako je objasnio, sad je izašao iz vlasništva tvrtki "da nitko ne bi mogao spekulirati o sukobu interesa".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201001300211006 arti-201001260602006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo