Vučevica - najneprometnija naplatna postaja na Dalmatini. Svaki od šest blagajnika zaposlenih ovdje u prosjeku tijekom smjene naplati cestarinu za samo 23 vozila, a za to je plaćen 11.800 kuna bruto na mjesec. Postaja koja vodi do rodnog sela bivšeg premijera Sanadera jedna je od onih gdje će HAC radnike zamijeniti automatima.
Kako bi se skresali troškovi tvrtke HAC-ONC koja ide u privatizaciju, odlučeno je da se automatska naplata do kraja godine uvede na pet postaja - Vučevici, Ravči, Vrpolju, Blatu na Cetini i Prgometu. Ondje više neće raditi 34 radnika, a ulaganje je vrijedno 7 milijuna kuna. Ne poričući da se to moglo učiniti i prije, ministar objašnjava:
"Zato jer se generalno radi o 50-ak ljudi koji će uz dobre otpremnine otići iz HAC-a, jer nama je cilj smanjiti operativni trošak Hac-a, kako bi imali više novaca za vraćanje kredita, jer znamo da je 4 mlrd. eura trenutna zaduženost Hrvatskih autocesta", rekao je Siniša Hajdaš Dončić.
Bez izdašnih otpremnina, dogovora s upravom neće biti, poručuje šef Cestarskog sindikata.
"Mi nećemo nikad pristati na bilo kakvu odluku koja će biti štetna za radnike, a ono što znamo je da postoji veliki interes radnika za odlazak uz otpremninu koju smo ugovorili. Mi blagajnika u ovom trenu imamo manjka u sezoni, oko 80", izjavio je Mijat Stanić.
Nevjerojatno, ali isto ponavljaju i u upravi HAC-a. Što znači kako bi velik dio otpisanih blagajnika automatizacijom mogao biti samo preraspoređen na druga radna mjesta na Dalmatini. Stručnjaci se pak pitaju:
"Zašto resorni ministar takvu odluku nije donio prije jedno tri godine? Drugo pitanje, zašto se ta odluka odnosi samo na pet naplatnih postaja, a ne na sve naplatne postaje koje su neprofitne", rekao je Robert Spudić, stalni sudski vještak za cestovni promet.
Nadležni odgovaraju - iduća je na redu automatizacija nekih postaja na autocesti A3. Sadašnjim tempom, na to će se očito poprilično pričekati.