S proljećem, odnosno 15. travnja, dolazi sezonska izmjena automobilskih guma. Skidaju se polako zimske i stavljaju ljetne gume.
Dobra guma glavu čuva, ali nisu sve na našem tržištu dobre. HAK-ovo istraživanje je pokazalo da odlikaša među gumama nema. Štoviše, neke jedva da su dobile prolaznu ocijenu.
"Te gume koje su ocijenjene najlošijima, one zadovoljavaju neke najosnovnije uvjete koje moraju, jer guma ne bi mogla dobiti certifikat za tržište. Daleko je lošija od ovih guma koje su dobro prošle na testiranju", kaže Damir Novak iz Hrvatskog autokluba.
Na ispit je izašlo čak 16 proizvođača. Kriteriji su bili: kvaliteta vožnje na mokroj i suhoj cesti, buka koju poizvode, udobnost, nosivost I potrošnja goriva.
Vulkanizere rezultati ne iznenađuju.
"Puno je tih novih proizvođača, iz Kine ne bih preporučio. Zna se koji su brendirani proizvođači guma I ljudi trebaju malo pripaziti na to", kaže Dražen Bračun, vulkanizer.
Opreza nikad dosta. Gume su jedan od najvažnijih faktora sigurnosti vožnje vozila.
"Kod proklizavanja mi gubimo mogućnost realizacija bočnih sila, i gubimo mogućnost upravljanja vozilom tako da se vozilo kreće pravocrtno u zavoju i dolazi do izletavanja i nesreća", objašnjava Zlatko Toth, stalni sudski vještak za cestovni promet.
Razlika ljetnih i zimskih guma nije samo u
imenu.
"Ovo je ljetna guma. Većinom imaju 4 4 ili 5 uzdužnih kanala,
nema ni limela koja je na zimskim gumama i ovo je dio na
kojem se može vidjeti istrošenost gume, to je granica”, kaže
Dražen Bračun, vulkanizer.
Ono što je najvažnije, lošijim gumama zaustavni put produžujete za 17 metara! Ne štedite, jer sigurnost cijenu nema.