HŽ Infrastruktura morat će u europsku blagajnu vratiti 4,61 milijun eura, odnosno preko 34,16 milijuna kuna povučenih iz IPA-e. Ta sredstva su bila namijenjena za izradu projektne dokumentacije i izgradnju nove dvokolosiječne željezničke pruge na dionici Goljak – Skradnik.
Još 2012. godine sklopljen je 9,1 milijun eura vrijedan ugovor za izradu pripremne dokumentacije. Posao je trebao biti dovršen do siječnja 2016. godine, zadnje godine u kojoj su se sredstva iz IPA-e mogla povući. Konzorcij je izradio dio studijske i projektne dokumentacije, kao i dio terenskih geotehničkih i geodetskih radova te naručitelju posla, odnosno HŽ Infrastrukturi dostavio svu dokumentaciju čija vrijednost iznosi 4,4 milijuna eura.
Dionica Karlovac-Oštarije
"Ugovor za uslugu projektiranja sporazumno je raskinut s projektantom 2018. godine", navode u HŽ Infrastrukturi, a prenosi N1. Tehnička dokumentacija već je dva puta plaćena, a nje nema na vidiku. Od nje se odustalo, a u europsku blagajnu vratit će dio sredstva, odnosno 4,61 milijun eura.
Studija izgradivosti za izgradnju 71 kilometar nove dvokolosiječne pruge Goljak-Skradnik pokazala je da je riječ o preskupom projektu koji se ne bi mogao financirati iz EU fondova. Procijenjena vrijednost radova na toj dionici iznosila bi 900 milijuna eura, a to je prevelik iznos za financiranje iz EU blagajne.
Umjesto te dionice, krenut će se u izgradnju nove dvokolosiječne pruge na dionici Karlovac-Oštarije. Taj prijedlog prihvatilo je ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te JASPERS (instrument EK zajedničke pomoći za potporu projektima koji će se sufinancirati iz fondova EU-a).
Radovi na toj dionici procijenjuju se na 400 milijuna eura, a to je za 500 milijuna eura manje od dionice Goljak-Skradnik. Tako će se dokumentacija koja je izrađena za propalu investiciju dijelom koristiti kao podloga za izradu druge projektne dokumentacije za izgradnju dvokolsiječne pruge Karlovac-Oštrije.
U HŽ Infrastrukturi navode kako su trenutno u fazi pripreme dokumentacije o nabavi za uslugu izrade projektne dokumentacije sukladno novoj varijanti na dionici Karlovac – Oštarije, a ta će se dionica sufinancirati iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. godina. Krajnji rok za povlačenje sredstava iz aktualnog proračunskog razdoblja je 2023. godina, piše N1.