HŽ Infrastruktura /

Gradnja pruge bila je preskupa, a sada moraju vratiti 4,61 milijun eura u europsku blagajnu

Image
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Izgradnja pruge Goljak-Skradnik zamijenjena je novim projektom

3.12.2018.
17:48
Davor Puklavec/PIXSELL
VOYO logo

HŽ Infrastruktura morat će u europsku blagajnu vratiti 4,61 milijun eura, odnosno preko 34,16 milijuna kuna povučenih iz IPA-e. Ta sredstva su bila namijenjena za izradu projektne dokumentacije i izgradnju nove dvokolosiječne željezničke pruge na dionici Goljak – Skradnik.

Još 2012. godine sklopljen je 9,1 milijun eura vrijedan ugovor za izradu pripremne dokumentacije. Posao je trebao biti dovršen do siječnja 2016. godine, zadnje godine u kojoj su se sredstva iz IPA-e mogla povući. Konzorcij je izradio dio studijske i projektne dokumentacije, kao i dio terenskih geotehničkih i geodetskih radova te naručitelju posla, odnosno HŽ Infrastrukturi dostavio svu dokumentaciju čija vrijednost iznosi 4,4 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dionica Karlovac-Oštarije

"Ugovor za uslugu projektiranja sporazumno je raskinut s projektantom 2018. godine", navode u HŽ Infrastrukturi, a prenosi N1. Tehnička dokumentacija već je dva puta plaćena, a nje nema na vidiku. Od nje se odustalo, a u europsku blagajnu vratit će dio sredstva, odnosno 4,61 milijun eura. 

Studija izgradivosti za izgradnju 71 kilometar nove dvokolosiječne pruge Goljak-Skradnik pokazala je da je riječ o preskupom projektu koji se ne bi mogao financirati iz EU fondova. Procijenjena vrijednost radova na toj dionici iznosila bi 900 milijuna eura, a to je prevelik iznos za financiranje iz EU blagajne. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto te dionice, krenut će se u izgradnju nove dvokolosiječne pruge na dionici Karlovac-Oštarije. Taj prijedlog prihvatilo je ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te JASPERS (instrument EK zajedničke pomoći za potporu projektima koji će se sufinancirati iz fondova EU-a).

Radovi na toj dionici procijenjuju se na 400 milijuna eura, a to je za 500 milijuna eura manje od dionice Goljak-Skradnik. Tako će se dokumentacija koja je izrađena za propalu investiciju dijelom koristiti kao podloga za izradu druge projektne dokumentacije za izgradnju dvokolsiječne pruge Karlovac-Oštrije. 

U HŽ Infrastrukturi navode kako su trenutno u fazi pripreme dokumentacije o nabavi za uslugu izrade projektne dokumentacije sukladno novoj varijanti na dionici Karlovac – Oštarije, a ta će se dionica sufinancirati iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. godina. Krajnji rok za povlačenje sredstava iz aktualnog proračunskog razdoblja je 2023. godina, piše N1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo