BANDIĆEVO OBEĆANJE /

Građani i oporba protiv Jarunskog mosta: 'Samo ovdje mogu normalno prošetati, a da nema automobila'

Projekt Jarunskog mosta vrijedan je 40 milijuna eura, a zamišljen je u tri faze

12.2.2020.
18:34
VOYO logo

Most uz Jarunsko jezero, koji struka ističe kao nužnost za prometno rasterećenje Zagreba, a koji je zbog dugog čekanja već nazvan i fantomski most, ponovno je najavljen kao kapitalni projekt. U jeku rasprave o novom GUP-u, iz Grada su najavili da se prikuplja dokumentacija. Glavni projekt najavljuju do kraja godine, a kada će most niknuti, još nije poznato.

Vizuru zagrebačkih mostova trebao bi dopuniti još jedan, dugo najavljivani Jarunski most, projekt koji od 2011. godine skuplja prašinu u uredima gradske uprave. Za vrijeme rasprave o srušenom GUP-u Milan Bandić je obznanio kako je grad ponovno zatražio lokacijsku dozvolu za most koji je predviđen i aktualnim urbanističkim planom. Struka ne dvoji - taj most je nužnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jedan od bitnijih mostova koji su već implementirani u GUP"

"To je jedan od bitnijih mostova koji su već implementirani u GUP i koji su nužni da bi se rasteretio promet grada Zagreba na zapadu", kaže Ivan Križić iz Društva arhitekata Zagreba.

VEZANI ČLANCI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Građanima koji su svaki dan na mjestu gdje bi se Sava trebala premostiti ta ideja ne sjeda najbolje. "Mi bi radije da se ne napravi, zbog gužvi na nasipu. Svaki dan trčimo i nama je super što nema ljudi", kaže Zagrepčanka Matea

"Bolje neka ostane mir ovdje. Jer trenutno je ovo po meni jedina lokacija gdje mogu prošetati normalno, a da nema automobila", kaže Zagrepčanin Damir

Projekt vrijedan 40 milijuna eura

Projekt Jarunski most dijeli se u tri faze. U prvoj bi most spojio Petrovaradinsku ulicu s Jadranskom avenijom. U drugom bi se povezala Petrovaradinska i Zagrebačka cesta gdje bi se radio nadvožnjak preko Zagrebačke avenije, a u trećem dijelu bi se kroz Oranice nova ruta povezala s Ilicom. Projekt je to vrijedan 40 milijuna eura.

Iz Grada tvrde da lokacijske dozvole za ceste koje će povezivati Ilicu i most očekuju u prvoj polovici ove godine. "Za sam most Jarun izdana je lokacijska dozvola, izrađen je i ovjeren parcelacijski elaborat i pokrenuto rješavanje imovinsko-pravnih poslova (u travnju 2018. godine). U ovoj godini planira se pokretanje javne nabave i početak izrade glavnog i izvedbenog projekta", poručuju iz Grada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Most bi trebao biti planiran nešto dalje"

Gordan Maras misli da most neće biti izgrađen u ovom mandatu. "Sljedeća odgovorna vlast koja će voditi interes o građanima grada Zagreba mora biti zapamćena po mostovima, a ne po muljanju, štandovima, adventima, muljanju na adventu i fontanama", kaže Maras. 

Iako ne dvoji da su Zagrebu potrebna još minimalno dva mosta, ovakav projekt, smatra Anka Mrak-Taritaš, nije pravo rješenje. "Taj Jarunski most neće biti rješenje jer oni ide u urbano tkivo koje je u međuvremenu naraslo. Taj bi most sad trebao biti planiran nešto dalje da cijeli taj promet koji ide na rotor i u zapadni dio odmakne malo dalje", kaže Mrak-Taritaš. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, Bandić se ne slaže. Naprotiv, osim Jarunskog mosta na ovoj lokaciji iz grada kažu se kompletira projektna dokumentacija za još jedan most i to bliže centru - istočno od Jarunskog jezera prema Črnomercu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo