Od Zaprešića do Kumrovca - o ovoj autobusnoj liniji ovisi 60-ak srednjoškolaca, neki od njih mogli bi ostati bez prijevoza jer linija bi se mogla ukinuti.
"Iz Kumrovca dvoje djece, Klanjec 5 do 10, ostalo po 10. Neće biti lijepo. Teško će biti", poručuje vozač autobusa, Andrej Strunjak.
Rast cijene goriva, visoki troškovi održavanja samo su neki od razloga zbog kojih će poručuju prijevoznici autobusi diljem zemlje, a prije svega u ruralnim područjima, morati stati.
Voziti na relacijama s malo učenika prijevoznicima postaje neisplativo. Zato bi od 1. listopada broj polazaka mogao biti smanjen, a neke linije u potpunosti ukinute.
Traže uspostave kvalitetnijeg i dostupnijeg linijskog prijevoza, odnosno ugovaranje javne usluge sa županijama. Za financiranje linijskog prijevoza kao javne usluga država je osigurala 428 milijuna kuna.
"Svaki dan se stvaraju gubici, prijevoznici to ne mogu podnijeti, apsurdno je da je država osigurala sredstva da se ne bi zatvorile linije u tim selima, a županije to ne provode", kaže Hrvoje Meštrović, predsjednik HUP-ove Koordinacije javnolinijskog prijevoza.
Iz resornog ministarstva poručuju preduvjeti su osigurani, sve ostalo je na županijama. Model javna usluga uspostavljen je samo u dvije, Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj.
"Linije koje imaju dovoljno učenika će se održati, ali one s 2, 3, 4 ili 5 učenika nisu isplative i prve će se zatvarati. To je po cijeloj Hrvatskoj, ne postoji kraj koji će biti izuzet", objašnjava Meštrović.
Svi koji o javnom prijevozu ovise - zabrinuti.
"Nemam osobni automobil i zaista nemam drugog izbora moram se voziti javnim prijevozom i nadam se da neće doći do ukidanja", govori Božica Fajt iz Klanjca.
"Znači ostajem bez posla. Djeca putuju autobusom, roditelji ne mogu to voziti tako da bit će teško", tvrdi Kristina Županić iz Kumrovca.
S obzirom na povećane troškove prijevoznici čekaju i odluku Vlade o sufinanciranju prijevoza učenika prije početka školske godine.