Najveća cestovna investicija /

FOTO Probijena druga cijev tunela Učka, u prometu do idućeg ljeta. Plenković: 'Ovo je moderni suverenizam'

Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Duljina nove tunelske cijevi je 5630 metara, a osim nje izgrađena su i 24 poprečna tunelska priključka koja povezuju dvije cijevi, 12 pješačkih i 12 vozačkih. Na probijanju cijevi ukupno je potrošeno 1000 tona tekućeg eksploziva, a iskopano 1,3 milijuna tona kamenog materijala

18.9.2023.
15:53
Nel Pavletic/Pixsell
VOYO logo

Druga cijev tunela Učka probijena je u ponedjeljak, a svečano obilježavanje proboja te cijevi dužine 5,63 kilometara održano je usred tunela, točno na pola puta između istarske i riječke strane.

Riječ je o trenutno najvećoj infrastrukturnoj cestovnoj investiciji u Hrvatskoj vrijednoj 200 milijuna eura, a cijeli projekt trebao bi biti gotov do početka iduće turističke sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Ustvrdivši kako je istarski ipsilon s tunelom Učka zasigurno jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi, premijer Andrej Plenković je rekao da se time Istra četirima prometnim trakama povezuje s mrežama hrvatskih autocesta i to u istoj godini kada se to radi i s Baranjom. To je nazvao modernim suverenizmom.

Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

"Odluka Vlade o davanju suglasnosti HAC-u za zaduženje i davanje jamstva za izgradnju autocesta od Križišća do Žute Lokve odnosno od Doli do Dubrovnika ostala je u sjeni mjera protiv inflacije, ali Vlada tu odluku nije htjela odgađati", rekao je Plenković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U neposrednom razdoblju koji je ispred nas, naveo je, zaokružuje se mreža hrvatskih autocesta, a kada se tome pridodaju brze ceste poput one od Križevaca prema Koprivnici ili one prema Bjelovaru i Virovitici i druge, onda možemo reći da je Hrvatska mrežom autocesta i brzih cesta integrirala sve hrvatske županije.

Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Dodao je kako je to dobro za razvoj, turizam, investicije i brojne gospodarske aktivnosti u svim dijelovima Hrvatske.

"Danas smo svi istinski ponosni i na radnike i na izvođače, ali i ukupnu dobit koju će ovaj projekt donijeti kako Istarskoj tako i Primorsko-goranskoj županiji", rekao je Plenković.

Spomenuo je i osnaženi međunarodni položaj Hrvatske te ojačan kreditni rejting za koji je najavio kako će uskoro biti u kategoriji A.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković naglasio je kako se radi o projektu nacionalnog karaktera i nadilazi političke interese.

"Ovo je znak da Hrvatska tehnološki može pratiti i provodi projekte koji se mogu mjeriti s onima koji su najkvalitetniji u Europi i u svijetu", rekao je Jandroković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Potpredsjednik Vlade Oleg Butković rekao je kako se ukupno ulaže 570 milijuna eura na potezu od Pazina do Matulja na izgradnji punog profila autoceste.

"Puni profil bit će u prometu 2026. godine, a u cijelom projektu jako je važno što Bina Istra zapošljava hrvatske tvrtke na izvođenju radova", poručio je Butković.

Image
Foto: Nel Pavletic/Pixsell

Predsjednik Uprave Bina Istre Dario Silić naveo je kako je duljina nove tunelske cijevi 5630 metara, a osim nje izgrađena su i 24 poprečna tunelska priključka koja povezuju dvije cijevi, 12 pješačkih i 12 vozačkih. Ukupno je na probijanju cijevi potrošeno 1000 tona tekućeg eksploziva, a iskopano 1,3 milijuna tona kamenog materijala.

Najavio je kako će osim u izgradnju preostale dvije trake do Matulja krenuti dupliranje vijadukata preko Limskog kanala i rijeke Mirne u Istri čime će Istarski ipsilon biti potpuno završen s četiri prometne trake na svim dionicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Zavijanje sirena, oblak prašine i glasno 'bum': Ovako je probijena druga cijev usred tunela Učke

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo