U prvih devet mjeseci je Fortenova grupa, i to bez Mercatora, na konsolidiranoj osnovi, ostvarila 96 milijuna eura neto gubitka, piše Novac.hr. Upravo se taj podatak našao na prezentaciji rezultata za prvih devet mjeseci 2019. koju je glavni izvršni direktor Fortenova grupe, Fabris Peruško, pokazao glavnim dioničarima kompanije.
01.04.2019., Zagreb - Tvrtka Agrokor promijenila je naziv u Fortenova Grupa. Photo: Borna Filic/PIXSELL
Rezultati od prošle godine iz istog razdoblja pokazuju da su konsolidirani prihodi Fortenova grupe ukupno u prvih devet mjeseci rasli za sedam posto i da za devet mjeseci 2019., bez Mercatora, iznose 2,5 milijardi eura. Iznos od 200,3 milijuna eura pokazuje konsolidiranu operativnu dobit. Najveći generator rasta i prihoda te operativne dobiti segmenta maloprodaje i veleprodaje jest Konzum. Tako je najveći nacionalni maloprodajni lanac, usprkos činjenici što je zatvorio pet trgovina, ostvario rast prihoda od 4,8 posto, piše Novac.hr.
Kompanija će u cijeloj 2019. premašiti plan operativne dobiti iz 2017.?
Ukupna nekonsolidirana operativna dobit temeljnog poslovanja Fortenove (bez Mercatora) dosegnula je iznos od 231,7 milijuna eura. Plan održivog poslovanja iz 2017. na nekonsolidiranoj osnovi pokazivao je da je EBITDA u 2019. trebala iznositi otprilike 372 milijuna eura skupa s Mercatorom. No, kako se operativna dobit slovenskog trgovačkog lanca procjenjivala na oko 100 milijuna za 2019. godinu. To pak znači da je kompanija Fortenova bez Mercatora u 2019. trebala ostvariti oko 270 milijuna eura EBITDA. Grupa će bez Mercatora vjerojatno u cijeloj 2019. premašiti tadašnji plan operativne dobiti za ovu godinu, piše Novac.hr.
Segment maloprodaje i veleprodaje sa 19 posto te segment poljoprivrede sa 28 posto rasta su imali najveći doprinos rastu operativne dobiti i to nekonsolidirano. Operativna dobit maloprodaje i veleprodaje za devet mjeseci ove godine iznosila je 62,1 milijun eura dok je dobit u poljoprivredi bila 27 milijuna eura. No, operativna dobit segmenta prehrane iznosila je 142,7 milijuna eura, što znači da je ostala na približno istoj razini koja je bila u istom razdoblju 2018. U Fortenova grupi kao razlog navode utjecaj loših vremenskih prilika na industriju pića i sladoleda u prvom dijelu turističke sezone.