NEUNIŠTIVI PIONIR PUNKA /

Fiskalne blagajne i čudesni Iggy obilježili otvaranje INmusica

Image
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Otvaranje osmog izdanja INmusic festivala obilježile su nevjerojatne kolone pred fiskalnim blagajnama i još jedan u nizu suludo energičnih nastupa velikog Iggyja Popa.

25.6.2013.
14:49
Jurica Galoic/PIXSELL
VOYO logo

Krenimo od početka, zakon o fiskalizaciji ove je godine obilježio i najveći zagrebački open-air festival pa ste do pića mogli doći samo u zamjenu za račun na koji ste prethodno čekali barem pola sata. Ne bih ulazio u (ne)opravdanost spomenutog zakona, no ipak mislim da se piće na glazbenom festivalu ne bi trebalo prodavati na isti način kao kruh i mlijeko u vašem lokalnom supermarketu. S druge strane, organizatori su se mogli i morali bolje pripremiti pošto četiri-pet takvih blagajni na desetak tisuća ljudi je nezamislivo premalo.

No, vratimo se samim bendovima. Prvo na što sam naišao pri dolasku na Jarun bio je nastup Airbournea, australskog hard-rock sastava čija se glazba baš nimalo ne razlikuje od one poznatijih im sunarodnjaka iz AC/DC-a, a teško i da postoji rock'n'roll šablona koju nisu izveli na svom premijernom hrvatskom nastupu. Zabavan bend, iako više na razini parodije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Manji World Stage u ponedjeljak nije ponudio baš previše toga, premda vrijedi spomenuti nastup danskih Stealing Sheep, ženskog benda čiji hibrid indieja i blage elektronike spada među najdosadnije stvari u povijesti INmusica.

Londonski kvartet Bloc Party, prvo ime koje je privuklo veći broj posjetitelja, ponovno je potvrdio da u osnovi ima tek jedan dobar album, prvijenac „Silent Alarm“. „This Modern Love“ i „So Here We Are“, skinuti sa spomenute ploče, zaista su fantastični komadi klasičnog indie-rocka koji najviše sličnosti dijele s komercijalnijim trenucima The Curea, no problem se pojavljuje svaki put kada grupa Kelea Okerekea pokušava eksperimentirati i zazvučati kompleksnije. Tada se, naime, pretvaraju u konfuzan bućkuriš u kojem ima svega osim suvisle pjesme, čak i kada doslovno plagiraju staru stvar The Clasha „Ivan Meets G.I. Joe“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U konačnici, nulti dan festivala ipak je zaslužio visoku ocjenu, što prvenstveno može zahvaliti Iggyju i njegovoj vremešnoj detroitskoj bandi zvanoj The Stooges. Prije nekoliko mjeseci, Iggy je proslavio 66. rođendan, što ga nije spriječilo da pozornicu pretrči stotinjak puta, skače u publiku ili nekoliko desetaka najvatrenijih obožavatelja preseli na stage. Svaka čast Jaggeru, Morrisonu i što ja znam kome sve ne, ali u povijesti popularne glazbe nije bilo uzbudljivijeg i boljeg frontmena, frontmena kojeg ćete gledati hipnotizirano u strahu da ne propustite neku od ludorija koju se sprema izvesti. Što se pjesama tiče, najviše ih je bilo s „Raw Power“ i „Metallic KO“, albuma na kojima je u prvoj polovici sedamdesetih svirao gitarist James Williamson, povratnik u bend nakon skoro četiri desetljeća. Nedostajale su stvari s „Funhouse“, ponajprije pomahnitala „Down On Street“, ali i to smo bili spremni zanemariti čim smo začuli prve riffove „I Wanna Be Your Dog“, „No Fun“ ili „Open Up And Bleed“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo