izgradnja od 4 godine /

Finalni računi i plaćanja za Pelješki most nisu gotovi: Hrvatska kompanijama dužna još 40 milijuna eura

Image
Foto: Matko Begovic/PIXSELL

Kineskoj kompaniji je za izgradnju Pelješkog mosta do sada plaćeno 283,1 milijuna eura, u što je uključeno i 5,9 milijuna eura razlike u cijeni. Kineska kompanija nezadovoljna pregovorima oko dodatnih troškova gradnje

31.7.2023.
13:57
Matko Begovic/PIXSELL
VOYO logo

Cijena izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta u konačnici će biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore, što znači da će za građevinski dio projekta biti isplaćeno dodatnih oko 40 milijuna eura, piše u ponedjeljak Jutarnji list.

Prema podacima Hrvatskih cesta, izvođačima radova na Pelješcu do sada je plaćeno 436,8 milijuna eura. U tom iznosu je i 22,5 milijuna eura dodatnih troškova, odnosno razlike u cijeni u odnosu na prvotne ugovore o građenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatske ceste potpisale su ugovore o građenju s tri kompanije - kineskom tvrtkom China road and bridge corporation, austrijskom tvrtkom Strabag i grčkom kompanijom AVAX. Kinezi su gradili most, Austrijanci cestu od Duboke do Sparagovića, a Grci od Sparagovića do čvora Doli, uključujući i stonsku obilaznicu.

Image
NAŠA ZEMLJA, NAŠ MOST /

Godinu dana Pelješkog mosta: Hrvatska ga je zaželjela, Slovenac projektirao, EU platila, a Kina izgradila

Image
NAŠA ZEMLJA, NAŠ MOST /

Godinu dana Pelješkog mosta: Hrvatska ga je zaželjela, Slovenac projektirao, EU platila, a Kina izgradila

Vrijednost ugovora za most bila je 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, za dionicu ceste Duboka - Sparagovići 478,3 milijuna kuna, a za dionicu Sparagovići - Doli 511,5 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnja mosta i pristupnih cesta trajala je gotovo četiri godine. U tom razdoblju došlo je do enormnog poskupljenja građevinskog materijala i radne snage, svijet je poharala pandemija koronavirusa, a započeo je i rat u Ukrajini. Sve je to izvođačima prouzročilo veliki porast troškova koji se nisu mogli predvidjeti prilikom predaje ponuda.

Predstavnici Hrvatskih cesta već godinu dana s tri kompanije pregovaraju o prihvaćanju opravdanih troškova i do sada su dogovor postigli samo s grčkim AVAX-om, kojem je ukupno plaćeno 79,9 milijuna eura. Grčka kompanije više nema financijskih potraživanja. Na ime razlike u cijeni plaćeno im je dodatnih 8,3 milijuna eura.

Strabag je osim ugovora za pristupnu cestu potpisao i dodatni ugovor za izgradnju čvora Brijesta vrijedan 47,7 milijuna kuna. Do sada im je plaćeno 73,7 milijuna eura u što je uključeno i 8,2 milijuna dodatnih troškova. No, pregovori oko ukupnog iznosa razlike u cijeni još uvijek nisu završeni.

Kineskoj kompaniji je za izgradnju Pelješkog mosta do sada plaćeno 283,1 milijuna eura, u što je uključeno i 5,9 milijuna eura razlike u cijeni. Nezadovoljna tijekom razgovora s o iznosu dodatnih troškova kineska kompanija je pokrenula arbitražne postupke pred Vijećem za rješavanje sporova. Kako pojašnjavaju u HC-u, ovdje nije riječ o postupku pred arbitražnim sudom, već se postupak provodi u okviru ugovora o građenju, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Stvorio ga je i dobio nagradu. Za Direkt govori glavni projektant Pelješkog mosta: 'On nije prepotentan, uklapa se u prirodu'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo