Vlada bi na svojoj današnjoj sjednici trebala produljiti mjeru ograničavanja cijena goriva na još mjesec dana. Ova mjera je uvedena nakon višetjednog rasta cijena, koji je doveo do toga da se cijene svih goriva kreću oko 11 kuna.
Sav financijski teret je pao na leđa distributera, koji su morali smanjiti svoje marže. Zbog iste su situacije i druge europske zemlje uvele mjere stabilizacije cijena goriva. Dobra vijest je to što su cijene nafte u posljednja dva tjedna ipak stagnirale, pa je pritisak na rast cijena derivata manji. Tportal je provjerio kolike su razlike u cijenama goriva u Hrvatskoj i u zemljama okruženja.
Cijene u sredini
Navode kako je gorivo u Hrvatskoj i dalje mrvicu jeftinije od europskog prosjeka. Tako litra benzina u EU košta 1,55 eura, odnosno 11,63 kune, što je oko pet posto više nego u Hrvatskoj. Dizel je pak dva centa po litri skuplji u EU nego u Hrvatskoj (1,48 eura, naspram 1,46 eura).
No, odnosi cijena u susjednim zemljama se nisu promijenili. Tako potrošači u Italiji i Njemačkoj plaćaju eurosuper 95 po višoj cijeni nego u Hrvatskoj, dok je to gorivo u susjedstvu nešto jeftinije. Eurosuper 98 je, pak, skuplji u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Sloveniji i Srbiji. Dizel je skuplji u Italiji, Njemačkoj, Sloveniji i Srbiji.
Sprječavanje egzistencijalne krize
"Radimo u interesu građana, standarda naših ljudi koji su u gospodarstvu, ljudi koji imaju privatne troškove", poručio je premijer Andrej Plenković u srijedu te dodao kako Vlada može regulirati cijene goriva najviše tri mjeseca.
Istaknuo je kako je uredba donesena kako bi se spriječio društveni raskol u doba epidemije te spriječila egzistencijalna kriza eventualnog vala stečajeva, otkaza i drugih nepovoljnih situacija.