EUROPSKA UNIJA ODLUČILA: /

"Zagorski puran" je novi hrvatski zaštićeni proizvod

Image
Foto: PIXSELL, Marko Jurinec

Zagorski puran novi je hrvatski proizvod koji je dobio zaštitu zemljopisnog podrijetla, objavila je u utorak Europska komisija.

14.6.2016.
13:21
PIXSELL, Marko Jurinec
VOYO logo

"Zagorski puran" je proizvod je koji se dobiva klanjem autohtone hrvatske pasmine zagorski puran starosti od 6 do 8 mjeseci, uzgojenom slobodnom ispašom na otvrenom. Proizvod "Zagorski puran" se na tržište stavlja kao očišćen trup s vratom i iznutricama, ili polovica očišćenog trupa u svježem ili u smrznutom stanju.

Proizvodi pod oznakom "Zagorski puran" moraju biti uzgojeni isključivo na području Hrvatskog zagorja, koje obuhvaća cijelo područje Krapinsko-zagorske županije, cijelo područjeVaraždinske županije, te rubne dijelove Zagrebačke županije koji graniče s Krapinsko-zagorskom i Varaždinskom županijom odnosno općine: Brdovec, Marija Gorica, Pušća, Dubravica, Luka, Jakovlje, Bistra i Bedenica .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz "Zagorskog purana" u utorak je oznaku zaštićećenog zemljopisnog podrijetla (ZOZP) dobilo još sedam proizvoda iz četiri druge zemalja članica EU-a.

Image
Foto: PIXSELL, Marko Jurinec

Zagorski puran

Još sedam proizvoda iz pet zemalja

"Uvrštavanje ovih osam novih proizvoda iz pet država članica u registar zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla i registar zaštićenih oznaka izvornosti pokazuje vrijednost našeg sustava zemljopisnih oznaka i veliko zanimanje koje vlada za njim", izjavio je povjerenik za poljoprivredu Phil Hogan dodajući da je uvijek ohrabrujuće vidjeti kada visokokvalitetni prehrambeni proizvodi iz Europe dobiju priznanje koje zaslužuju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po njegovim riječima, zanimljivo je vidjeti i raspon proizvoda koji su danas uvršteni u registar. Oznakama zemljopisnog podrijetla visokokvalitetni proizvodi dobivaju dodanu vrijednost od čega koristi imaju europski poljoprivrednici i proizvođači hrane, kazao je on .

"U svim kategorijama proizvoda (poljoprivredni proizvodi, vina, aromatizirana vina i jaka alkoholna pića) vrijednost prodaje proizvoda s oznakom zemljopisnog podrijetla u 2010. iznosila je 54,3 milijarde eura. To čini gotovo 6 posto poljoprivredno-prehrambenog sektora i sektora pića EU-a. Ukupno15 posto sve hrane i pića izvezene iz EU-a u treće zemlje u 2010. činili su proizvodi s oznakom zemljopisnog podrijetla", rekao je Hogan

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo