ni ostale zemlje nisu zadovoljne /

EU najavljuje borbu protiv smeća u moru, no predložene mjere ispraznile bi hrvatsku blagajnu

Image
Foto: Thinkstockphotos

Prema tumačenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, države članice morale bi osigurati da se inspekcijski pregledi obave na najmanje 20 posto od ukupnog broja plovila za nekoliko kategorija

3.5.2018.
9:34
Thinkstockphotos
VOYO logo

Europska komisija u siječnju ove godine predstavila je prijedlog strategije za zaštitu okoliša od onečišćenja plastikom, u što su uvrštene i mjere za zaustavljanje bacanja otpada u more.

Borba protiv smeća u moru, na način kako to predlaže Europska komisija, mogla bi Hrvatsku skupo stajati. Naime, kako bi ispunili ciljeve koje je zamislio Bruxelles, hrvatski bi nspektori morali, čak i u optimističnoj varijanti, godišnje kontrolirati tri puta više brodova nego dosad, piše Novi list. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To automatski pretpostavlja činjenicu kako bi se trebalo zaposliti mnogo više inspektora kako bi pokrili sav obujam posla, a trebalo bi i podebljati financijska sredstva. 

Pred taj potencijalni problem Hrvatsku stavlja prijedlog direktive o lučkim uređajima za prihvat isporuke brodskog otpada o kojem trenutno traju rasprave među državama članicama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema tumačenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, države članice morale bi osigurati da se inspekcijski pregledi obave na najmanje 20 posto od ukupnog broja plovila za nekoliko kategorija. Problem nastaje ako su jedna od tih kategorija i plovila za razonodu s bruto tonažom manjom od sto tona. 

"S obzirom na brojnost takvih plovnih objekata koji su prema definicijama sva plovila za razonodu dulja od 2,5 metra smatramo potrebnim da se u prijedlogu istakne da se takvi inspekcijski postupci uspostavljaju uzimajući u obzir njihovu opravdanost i praktičnost", navodi Ministarstvo u stajalištu.

Inspekcija bi po članku obuhvatila sva plovila upisana u očevidnik brodica, a tu treba ubrojiti i strana plovila koja dolaze na jadran. 

Prema procjenama, riječ je o 160 do 180 tisuća plovila, pa bi – ako je potrebno pregledati njih 20 posto – to značilo kontrolu više od 30 tisuća plovila. Trenutno se, pak, godišnje obavi oko deset tisuća inspekcija, koje uključuju i sigurnost plovidbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svojim primjedbama Hrvatska nije usamljena. I druge države u raspravama su upozorile na nepraktičnost ove odredbe pa je, primjerice, Finska već predložila da se inspekcijski pregledi obavljaju na deset, a ne 20 posto brodova, piše Novi list. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo