Cure detalji istrage jedne od najstrašnijih željezničkih nesreća u hrvatskoj povijesti u kojoj su poginuli strojovođa, kondukter i 17-godišnjak.
Za RTL Danas ekskluzivno govori strojovođa iz Sindikata koji tvrdi da ima dokaze da signalizacija na cijeloj dionici pruge od Okučana do mjesta sudara nije bila ispravna!
U međuvremenu, nastavlja se sanacija pruge na kojoj još stoje prevrnuti vlakovi.
Gotovo dva dana nakon nesreće, prizori na pruzi i dalje su stravični. Tek kada su se vlakovi počeli tegliti i razmicati, može se jasnije vidjeti razmjer siline udarca. Sada je sve na djelatnicima HŽ-a koji ostatke trebaju raščistiti uz pomoć dizalica, ali vatrogasaca.
Zlatko Pješ, zapovjednik JVP Novska govori: "Puno oštrih i opasnih predmeta po njih. Na vagonima gdje dolazi do dosta iskrenja, a vlak je udario u brodski kontejner koji je prevozio nekakav plastičan otpad tako da u biti imamo problem pri tom rezanju da taj žar koji pada na plastiku ju i pali i djelatnici JVP su tamo prisutni i kada dođe do zapaljenja oni taj dio pogase".
Jedan radnik HŽ-a prilikom raščišćavanja je lakše i ozlijeđen pa je prevezen u bolnicu. U vlaku je te noći trebala biti i nećakinja gospođe Ane koja inače s fakulteta kući putuje petkom. Spasio ju je termin kod zubara, zbog kojeg se vratila dan ranije.
"Šok. Nisam spavala dok nisam saznala da ona nije… Da je došla prije dan. A ona je trebala tim vlakom. I dijete se sad boji ići nazad vlakom putovati", kaže nam mještanka Rajića, Ana Iličić.
Iako istraga još uvijek traje, i službeno ne zna se zašto se putnički vlak zabio u teretni, koji je stajao na pruzi, iz Sindikata strojovođa iznose ozbiljne optužbe.
"Mogu potvrditi da imamo čvrste, neoborive, provjerene i lako provjerljive dokaze da signalizacija između kolodvora Okučani i mjesta udara putničkog u teretni vlak nije radila! Nije bila u funkciji i nikako nije mogla pružati informacije strojovođi. Prave informacije po kojima bi on sukladno propisanim procedurama donosio odluke o vožnji i prometu vlaka. Također, dokazi upućuju na to da je u trenutku opreme vlaka iz kolodvora Okučani ta signalizacija već tada bila nefunkcionalna i nije radila", ističe Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
Dokaze će, tvrde, pokazati sutra na press konferenciji. Na naš upit je li to istina, iz HŽ Infrastruktore odgovaraju da se za sve upite obratimo policiji koja vodi istragu. Iako su jučer i oni, ali i istražitelji potvrdili da je signalizacija bila ispravna.
Neslužbeno, strojovođa putničkog se u teretni zabio brzinom manjom od 90 kilometara na sat. Službeni detalji istrage mogli bi biti poznati kroz najviše 10 dana.