Na polutoku Pelješcu probija se tunel koji će po svojoj dužini od gotovo dva i pol kilometra biti peti tunel u Hrvatskoj.
"Napadamo ga s dvije strane. Imamo ulaznu i izlaznu stranu s tim da smo u glavnoj cijevi 750 metara napravili i servisne cijevi 550 metara", kazao je Stjepan Bestijanić, glavni inženjer gradilišta Strabag.
Na tunelu Debeli brijeg radi se danonoćno te je jedan od tri najzahtjevnija dijela projekta cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom. Na pristupnim cestama od svega 30 kilometara, bit će oko deset kilometara cestovnih objekata.
"Ovdje se nalazi sve ono što jedna cesta može zadržavati. Ima sve elemente; od vijadukata, mostova preko nekakvih vodotoka mostova, mora, vrlo dugih tunela, kratkih tunela i različitih tipova konstrukcija vijadukata", kazao je voditelj projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom Goran Legac.
Na obilaznici Stona grade se dva tunela koja će biti spojena s pola Kilometra mosta preko Stonskog kanala. Na tunelu Polakovica danas se službeno krenulo s radom.
"Most će biti između dva tunela. Radovi s tunela Polakovica kreću s ulaza, a na tunelu Supava s izlazne strane zbog zaštite okoliša Stonskog kanala", objasnio je Antonis Mauridis, voditelj gradnje gradilišta Avax.
Izvođenje radova i izradu čelične rasponske konstrukcije za most Ston i vijadukt Prapratno izvodit će tvrtka Brodosplit. Zbog teškog pristupa Stonskom kanalu i zaštite kulturne baštine, konstrukcija će dolaziti morskim putem.
"Ipak se odlučilo da će se montaža obavljati s mora. Dakle, ti elementi koji se proizvedu u Splitu će se s baržama dovoditi tu i onda s dizalicama montirati s mora", kazao je Jeroslav Šegedin, predstavnik naručitelja Hrvatskih cesta na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom.
Na Pelješkom mostu radovi su djelomično usporeni zbog nemogućnosti dovoza čelične konstrukcije i nedostatka radne snage uslijed pandemije. Krajem mjeseca ipak stiže pojačanje iz Kine.
"U Hrvatsku će iz Kine 27. srpnja doći 150 radnika različitih struka od čega veći dio zavarivača i oni će ići u karantenu odnosno samoizolaciju", pojasnio je Legac.
Zbog mjera suzbijanja koronavirusa, moguće je i probijanje rokova zbog nemogućnosti nabave materijala.
"Ako je, na primjer, u Španjolskoj, gdje se proizvodi glavnina tog eksploziva, pandemija i zaustavljena je proizvodnja, to odmah direktno utječe na dinamiku kod nas. Slična stvar je i s armaturnim željezom kada se dovozi iz Italije, Turske ili nešto manje iz BiH. Dakle, projekt ne ovisi samo o nama, ovisi o cijeloj situaciji u Europi", rekao je Šegedin.
Do sada je realizirano oko 30 posto financijskog plana. Ugovorni rok za izgradnju Pelješkog mosta je do kolovoza sljedeće godine, dok bi pristupne ceste trebale biti gotove godinu dana kasnije. Cjelokupni projekt u promet bi trebao biti pušten do 2023. godine.