Željko Krapljan, direktor Sektora za održavanje Hrvatskih autocesta, prima mjesečno u prosjeku više od 36 tisuća kuna! Kada se toj plaći pribroji i mirovina od 5.600 kuna na koju ima pravo, onda znamo tko se ne boji krize u HAC-u.
Inače, Krapljan je, po našim informacijama podnio zahtjev za odlazak u mirovinu odmah kada je na HDZ-ovoj listi u prvom mandatu Ive Sanadera izabran za zastupnika.
Dohodak Željka Krapljana u 2007. godini kaže da je on za redovni rad dobivao redovni rad 293,011.04 brutto, odnosno 234,408.83 neto plaće, državni blagdani su HAC u Krapljanovom slučaju koštali 11,064.89 kuna, varijabilni dio plaće mu iznosi 8,555.91 neto, za dežurstva kod kuće na kojih je utrošio 397 sati dobio je 49,690.28 kuna, za godišnji odmor iz prethodne godine 20,171.59 kuna, dok je na ime oporezivog regresa Krapljan uprihodovao 3,012.02 kune!
No, tu je i novčana nagrada od čak 53,522.40 kune, uplaćeno mu je dopunsko zdravstveno osiguranje od 763.60 netto, naknada za odvojeni život u iznosu od 16,250.00 kuna, dobio je i neto regres od 500 kuna, uskrsnicu od tisuću, dar za dijete od šesto kuna i otpremninu, odnosno naknadu plaće po sporazumu s HAC-om u iznosu od 117,514.40 kuna!
Sve to zajedno zbrojeno daje vrtoglavi iznos Krapljanovog dohotka od 641,988.57 kuna brutto, iliti 517,460.77 neto.
Interna kontrola: Potkradao poslodavca!
No, ni to nije sve. Unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta utvrdila je u veljači da se Krapljan pored ovih menadžerskih primanja ogriješio o Pravilnik o radu, tj. da nije evidentirao dolaske na posao i odlaske s posla, Pravilnik o korištenju službenih vozila, da, između ostaloga, nije koristio obavezni GPS i da je primao naknadu za odvojeni život iako je živio s obitelji u mjestu prebivanja te je zloporabio Kolektivni ugovor glede korištenja starog godišnjeg odmora.
Iz HAC-a još uvijek očekujemo odgovor kada bi sankcije za kršenje radnih obaveza trebale doći na naplatu ovom direktoru i kako to da nije sankcioniran još od veljače. S obzirom da se Krapljan danas ne javlja na broj na koji je inače dostupan, donosimo vam dio njegove obrane pred unutarnjom kontrolom.
Činjenicu da nije elektronski svakodnevno prijavljivao dolaske na posao i odlaske kući, Krapljan pravda time da se oni "vide iz ispisa transakcija za ENC vozila HAC-a, stotine sati popodnevnog i noćnog rada" što mogu potvrditi i njemu nadređeni direktori Mlinarević i Klarić. Poziva se i na ocjenu 1,20 koju je dobivao svake godine, što znači da je imao "izuzetan radni učinak" po svim kriterijima.
To što mu je HAC plaćao odvojenost od obitelji, iako je svakodnevno evidentiran ujutro na ulasku na autocestu iz smjera Sisak, gdje mu je prebivalište, da bi navečer bio evidentiran na istom mjestu, ali na izlazu s AC, pa čak i u mjesecima kada nije bio dužan dežurati - od travnja do studenog, Krapljan pobija autocestom Zagreb-Sisak.
"Netočno je da sam svakodnevno putovao prema mjestu prebivališta Sisak, a najvećim dijelom razlog mog odlaska su zahtjevi i potrebe Uprave za koordiniranje projektiranja i građenja dionice A11 Sisak-Zagreb, te sam često odlazio u Sisak na niz sastanaka...". Osim brojnih zavrzlama oko te još uvijek nesagrađene dionice, Krapljan priznaje da je ponekad putovao prema mjestu prebivališta iz zdravstvenih obiteljskih razloga.
Opovrgava i da nije poštovao period u kojemu može ispucati stari godišnji, jer je bilo više takvih slučajeva, a poziva se i na članak 54. Kolektivnog ugovora u kojemu se navodi da raspored godišnjeg odmora utvrđuje Poslodavac. Godišnji je morao odgoditi zbog završnih radova na autocestama i priprema za turističku sezonu.
Također je smatrao dovoljnim što je upisivao početno i završno stanje prijeđenih kilometara na službenom autu, pa nije upisivao pravac kretanja i i vrijeme rada, što mu zamjera unutarnja kontrola.
Na prigovor kontrole da je koristio službeni automobil za vrijeme godišnjeg odmora, Krapljan odvraća da je kao zamjenik direktora Sektora za održavanje imao pravo kao i direktor, pa mu je bilo obavezno "biti na raspolaganju izvan redovnog radnog vremena ako se ukaže službena potreba, a službeno vozilo mogu parkirati u blizini mjesta stanovanja".
Priznaje da je službeno vozilo koristio za vrijeme godišnjih odmora od 2005. do 2008. jer je stalno išao na sastanke u Ogulin gdje bi raspravljao o gužvama na autocestama, a putovao je i zbog ostalih zbivanja u turističkoj sezoni. To je jeftinija varijanta, uvjerava Krapljan, jer je bio u stalnoj funkciji dežurstva iako je bio na godišnjem, tvrdi. "Dobro mi je poznato da u kolega iz drugih Sektora za ta ista dežurstva uredno uzimali putne troškove i noćenje u hotelu, te ostale legalne povlastice."
Mijatu Staniću, predstavniku Nezavisnog cestarskog sindikata, je priča o Krapljanovoj plaći i nalazu interne kontrole koji nije imao posljedice, poprilično besmislena dok se u HAC-u ne raspusti čitavo rukovodstvo.
"Zbog takvih smo stvari mi u problemima. Od jedne njegove plaće živi 15 cestara, a zbog krize se cestarima režu plaće. Umjesto da nađu lažne invalide u svojim redovima, oni invalidima s primanjima od 3000 kuna uzimaju od plaće. Pa ne možemo mi plaćati ono što su oni potrošili zloupotrebljavajući kolektivne ugovore, upotrebljavanjem moći da dobiju povlaštene, menadžerske ugovore rađene po mjeri onih sa jakom političkom pozicijom. Smjesta nam je potrebna depolitizacija ne samo nadzornih odbora, nego čitavog poduzeća, pogotovo Uprave. Potrebno je raspisati javni natječaj i izabrati novo rukovodstvo po kriteriju struke", kaže Stanić.
On je početkom ožujka podnio kaznenu prijavu protiv Krapljana u kojoj stoji da je Krapljan "zlouporabom položaja kojom si je priskrbio otpremninu od 209.716 kuna, veću mirovinu i šest saborskih plaća, čime je oštetio proračun za najmanje 300 tisuća kuna plus razlika u mirovini", uz zaključak da je HEP-ov "uhljeb" Rade Buljubašić "mala beba" u usporedbi s Krapljanom.
Prethodni članci:
arti-201003020368006 arti-201002250622006