Za pršute koji upravo zriju po drniškim pršutanama nastupila je nova era. Te suhomesnate delicije, po kojoj se brendira cijeli drniški kraj, od danas imaju pravo nositi europske markice izvornog proizvoda i geografskog podrijetla.
"Pršut mora biti finog mirisa i okusa, mora imati svoju mekoću da bi imao pravi okus drniškog pršuta", objasnio je glavni mesar pršutane iz Čavoglava.
Svaki pršut ima isti put: soli se, preša pod teretom, kombinirano dimi i suši na buri. Spoj mediteranske i planinske klime drniškom pršutu daje posebnu notu.
U pršutani u Čavoglavama proizvede se polovica svih pršuta koji se u Drnišu godišnje proizvedu. U Drnišu ih se proizvede 80 tisuća godišnje, a u Čavoglavama oko 37 tisuća.
Markice EU osiguravaju zaštitu proizvoda i veću prepoznatljivost, eliminaciju "lažnjaka" s tržišta i bolju cijenu.
"Svaki takav proizvod ima, po istraživanjima kolega iz Europske unije, dva do tri puta veću prodajnu vrijednost, a benefiti svake zaštite su višestruki", rekao je ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina.
Na drniškom području proizvođača pršuta više je nego ikada. Markica im dolazi u pravom trenutku.
"Sad tek počinje ona prava utakmica jer mi do sada smo isključivo plasirali na domaće tržište i sad bi mi trebali iz godine u godinu ići organizirano i nastupati na europskom tržištu", rekao je Zvonimir Marin, predsjednik Udruga proizvođača drniškog pršuta.
A ulaskom u ekskluzivni klub drniškom će pršutu očekivano porasti i cijena koja je sada oko 100 kuna za kilogram.