Petnaest dana iznosi rok, prema važećem Zakonu o zaštiti potrošača, u kojemu trgovac mora u pismenom obliku odgovoriti na prigovor potrošača upućen poštom, faksom ili e-mailom. Prema prijedlogu novoga zakona, taj se rok smanjuje na pet dana, a ako ga ne ispoštuje, trgovcu za taj prekršaj prijeti novčana kazna od 10.000 kuna do čak 100.000 kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Na reklamacije iz područja javnih usluga – telekomunikacija, opskrbe strujom, plinom, vodom... – trgovcu je rok za pismeni odgovor prepolovljen s 30 na 15 dana, jer u suprotnom može biti kažnjen iznosom od 15.000 do 100.000 kuna.
To je samo jedna od novina iz Nacrta prijedloga novoga zakona o zaštiti potrošača. Udruge za zaštitu potrošačkih prava bacile su se ovih dana na posao nakon što je Ministarstvo gospodarstva predstavilo prijedlog novog zakona, te otvorilo javnu raspravu koja traje do idućeg petka.
Sigurnija kupnja preko interneta
Jedna od novosti odnosi se na trgovaca i potrošača u pogledu ugovora sklopljenih na daljinu, ponajprije preko interneta – i ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija.
Novost je što će obje te vrste prodaje imati zajedničke odredbe o predugovornim informacijama (glavne karakteristike proizvoda, naziv i kontakt trgovca, ukupna cijena, dodatni troškovi...) koje trgovac mora dati potrošaču. Njima se uređuje i pravo jednostranog raskida takvih ugovora.
Sniženja samo dvaput godišnje
Kako su, kažu u Ministarstvu gospodarstva, trgovci "narušavali tržišno natjecanje prilikom akcijskih prodaja, sniženja i rasprodaja, zbog čega su potrošači vrlo često bili zavarani", detaljnije će se urediti i to područje.
Što se sezonskih sniženja tiče, njih će trgovci moći organizirati samo dvaput godišnje, najdulje u trajanju od 60 dana, a propisano je da počinju u razdoblju od 1. do 15. siječnja, te 1. do 15. srpnja.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/233317/Default.aspx