pelješki most /

Donosimo detalje najkompleksnijeg mosta u Hrvatskoj, projekta vrijednog 526 milijuna eura

Visina ide gotovo do 100 metara - usporedbe radi, to je nešto manje od visine zagrebačke katedrale!

25.7.2022.
20:30
VOYO logo

Ima najbolji pogled na Jadranu. A kako je do tog pogleda došlo? Prije tri i pol godine postavljen je prvi čelični pilot, a RTL ima sve detalje najkompleksnijeg mosta u Hrvatskoj

Gotovo 30 godina prošlo je od najave do izgradnje, a sada je konačno tu. Pelješki most prelazi preko morskog tjesnaca, kanala Malog Stona. Na kopnenoj strani kreće iz mjesta Komarna, a završava u mjestu Brijesta na poluotoku Pelješcu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na taj način do krajnjeg juga više vam neće biti potrebna ni putovnica ni osobna iskaznica jer granični prijelaz u Neumu nećete morati prelaziti, a put do Dubrovnika skratit će se za oko 2 sata.

Ukupna duljina mosta je 2 404 metara, dakle gotovo 2 i pol kilometra, kao 24 nogometna igrališta. Most je širok nešto manje od 24 metra, a visina ide do 55 metara, što određuje maksimalnu visinu broda koji prolazi kroz 200 metara široki plovni put.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Hrvatska će se i službeno spojiti! /

Posljednje pripreme za povijesni spektakl: Je li sve spremno za svečanost otvaranja Pelješkog mosta?

Image
Hrvatska će se i službeno spojiti! /

Posljednje pripreme za povijesni spektakl: Je li sve spremno za svečanost otvaranja Pelješkog mosta?

Pod morem je zabijeno gotovo 150 pilota, a vizura Pelješkog mosta sastoji se od 6 niskih pilona i 5 centralnih. Visina ide gotovo do 100 metara - usporedbe radi, to je nešto manje od visine zagrebačke katedrale.

Ukupno ispod i iznad vode utrošeno je oko 85 tisuća tona čelika i željeza, a uz betonsku konstukciju ukupno teži kao 30 Eiffelovih tornjeva.

Projekt je vrijedan 526 milijuna eura, a Hrvatska je od Europe dobila gotovo 357 milijuna eura.

No, problemi sa žalbama na javne nabave usporili su radove na pristupnim cestama pa je gradnja u startu kasnila za mostom godinu dana, a sada se radi na završnim detaljima na pristupnim cestama na čvoru Duboka i Brijesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do kraja godine trebala bi biti gotova stonska obilaznica, a zbog poremećaja na tržištu i poskupljenja sve će koštati oko 150 milijuna kuna više.

Europskim novcem i kineskim radom ostvaren je stoljetni hrvatski san o Pelješkom mostu, a samo gradnja, kroz izmjene političara, planirala se četvrt stoljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo