Hrvatski proizvođači piva već drugu godinu zaredom bilježe manju dobit. Pivo se doduše isto pije kao i prijašnjih godina, no veliki uvoz stranog piva počeo je stvarati preveliku konkurenciju.
Oko 359 milijuna kuna dobiti ostvarili su hrvatski proizvođači piva u 2018. godini, a u 2019. godini ta je dobit iznosila 285 milijuna kuna, što je pad od 18 posto. Uz to, mora se naglasiti da je 2019. godina bila godina bez koronakrize.
Pad će se nastaviti
A zbog spomenute koronakrize, pokazatelji i u 2020. godini već sada govore, pad će se nastaviti. Tako da za pivare čaša nije dopola puna, već otpola prazna. Pa tako i u najstarijoj hrvatskoj pivovari govore, pad prodaje itekako osjete iako početak godine to nije dao naslutiti.
"Nama je ova godina krenula dobro. Prvi, drugi mjesec nam je indeks čak bio 115. Ali kad je korona krenula, treći, četvrti, peti mjesec nam je bilo jako loše", kazao je direktor Pivovare Osijek Ivan Komak.
Veliki uvoz i nelojalna konkurencija
No, u pivovarama ne krive koronu. Najveći uzrok pada prodaje je, naglašavaju, veliki uvoz stranog piva i nelojalna konkurencija jer domaće pivovare ne mogu ulagati toliko novca u marketing. Veliki su izgurali male s prodajnih mjesta. Plaćaju se ekskluzive, pa se domaća piva ponekad ne mogu niti kupiti. Stoga odlučili su sve proizvoditi na potpuno domaći način. Od hmelja do vode.
"Hrvatska kuna u hrvatskom džepu. Mislim da bi to trebala čitava Hrvatska prepoznati i da se okrenemo sebi", kazao je Komak.
Jer u Hrvatskoj pivovarska industrija zapošljava čak 1600 ljudi.
Domaća piva s pričom
Proizvodnjom se bavi i Marko Tandarić. Mala je to, obiteljska, zanatska pivovara. Svoje mjesto na tržištu traži na drugačiji način. Njegova domaća piva pričaju priče. Uz kvalitetu i domaće recepte, nude i hrvatski šarm.
"Personal touch, osobni dodir, gdje mi svaku našu bocu, svatko od nas iz obitelji barem u jednom trenutku dotakne. Da li je to prilikom proizvodnje, punjenja, krajnje distribucije", kaže Tandarić iz zanatske pivovare "Mali div" te otkriva da im se piva zovu "Gefufna" i "Cincilator".
Na kraju pivopije znaju prepoznati trud hrvatskih proizvođača Pa se valja nadati da će hrvatska piva ipak, isplivati na površinu.