"Ta je suradnja navedena kao dobar primjer prilikom nedavnog susreta hrvatske predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović i predsjednika Ruske Federacije Vladimira Putina", ističe se u priopćenju Brodotrogira.
Suradnja je počela u srpnju 2016. ugovorom o gradnji prednjeg dijela broda za prijevoz kondenzata, ledolomca klase leda ARC 7, nosivosti 44.000 metričkih tona. Prednji dio arktičkog tankera bit će dug 167 metara, a kad se spoji u Finskoj, dužina će mu biti 220 metara.
"Projekt arktičkog tankera – ledolomca koji treba raditi i na temperaturi do minus 50 stupnjeva Celzijusa za djelatnike trogirskog brodogradilišta predstavlja veliki izazov u konstrukcijskim rješenjima, izboru materijala, tehnologiji zavarivanja te u samoj izvedbi zavarenih spojeva. Prvi put zavaruju se jako debeli limovi visoke čvrstoće koji se dosad u škveru nisu zavarivali. Radi se s materijalima kojima se u Hrvatskoj dosad nitko nije koristio, ili bar ne u ovolikoj mjeri," izvijestili su iz tog brodogradilišta.
Za taj tanker ne treba pratnja posebnog ledolomca jer će moći ploviti u uvjetima kad je led debljine do 2,5 metara, plovit će 365 dana u godini, a imat će ugrađen specifičan sustav vinterizacije.
Riječ je o posebnim sustavima i opremi koja brodu omogućuje rad u tim uvjetima, što znači, primjerice, da se vrata otvaraju na temperaturi od 50 stupnjeva ispod ništice, funkcionalnost svih strojeva, uređaja i opreme te komunikaciju na svim dijelovima broda, objasnili su iz Brodotrogira sustav vinterizacije.
"Propise i uvjete odobravanja za takav tip tankera, za rad pri ekstremno niskim temperaturama, ne radi nitko osim ruskog registra, tako da se brod gradi pod dvojnom klasom Bureau Veritas i Russian Maritime Register of Shipping", stoji u priopćenju.