Poboljšanje urbane mobilnosti tema je dvodnevne konferencije Međunarodnog susreta gradova, koja je u petak počela u Splitu, gradu s 92.000 registriranih vozila i velikim prometnim gužvama koje bi se, kako je rečeno, moglo smanjiti većim korištenjem gradskih autobusa i bicikala.
U obnovu prometne infrastrukture u Splitu gotovo se ništa nije ulagalo zadnjih 40-ak godina te su gužve postale neizdržive, istaknuo je splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara na konferenciji koja je okupila stručnjake za promet i urbanu mobilnost iz Splita, Barcelone, Osla, Graza, Rzeszówa i Dubrovnika.
VEZANE VIJESTI
- Studenti medicine provode projekt "Bicikliranjem do zdravlja"
- Splitska luka pretvorila se u odlagalište otpada: Ronioci izvukli bicikle, prometne znakove, ploče...
Do nekih mjesta u splitskoj okolici "putuje se satima" zbog prometne zagušenosti, upozorio je Opara koji je to nazvao "i nacionalnim problemom" te najavio obnovu voznog parka gradskih autobusa i izgradnju biciklističkih staza.
Pročelnik Odjela za planiranje grada Osla Jorn Roar Moe iznio je primjer rješavanja prometnih gužvi u tom gradu "demotiviranjem uporabe vozila uz istodobno motiviranje korištenja javnog gradskog prijevoza i bicikla."
Kao primjer dobre urbane mobilnosti i smanjenja gužvi na prometnicama spomenuo je norveški grad Trondheim u kojemu se naplaćuje vožnja automobilom, a onda se taj novac ulaže u poboljšanje javnog gradskog prijevoza.
Norveške političare pohvalio je za hrabrost pri donošenju odluka koje pridonose smanjenju prometnih gužvi u gradovima.
"Cilj treba biti smanjenje uporabe osobnih vozila u gradovima," poručio je Roar Moe.
Predsjednik Uprave splitskog gradskog poduzeća "Promet" Miroslav Delić zanimljivom je ocijenio zamisao da se na gradskim prometnicama jedan trak rezervira isključivo za vožnju gradskih autobusa jer bi se tako poboljšala prometna protočnost.