porazni rezultati /

Divjak traži status službenih osoba i za učitelje i najavljuje promjene u državnoj maturi

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Divjak velikim problemom smatra razliku između ocjena koje učenici dobiju u školi i onih koje dobiju na maturi

11.7.2019.
12:50
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u četvrtak kako rezultati mature pokazuju da je bila u pravu kada je rekla da sustav treba mijenjati, dodavši kako je veliki problem razlika između ocjena koje učenici dobiju u školi i koje dobiju na maturi.

"Moja odgovornost u rezultatima mature prije svega je promijeniti sustav", rekla je ministrica novinarima ispred Banskih dvora dodavši kako rezultati pokazuju da je bila u pravu kad je rekla da sustav treba mijenjati na čemu i radi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, prema privremenim rezultatima Državne mature povećao se postotak negativnih ocjena iz matematike i hrvatskoga. Konačni rezultati bit će objavljeni 15. srpnja.

Naglasila je kako je završena eksperimentalna godina te da se od jeseni mijenja sustav u svim školama, koji podrazumijeva promjenu kurikula te način ocjenjivanja i vrjednovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Divjak velikim problemom smatra razliku između ocjena koje učenici dobiju u školi i onih koje dobiju na maturi. U školi treba raditi tkao da se ocjenjuje kriterijski, istaknula je podsjetivši da reforma odgovara na ta pitanja.

"Od iduće godine također uvodimo obvezne predmete na državnoj maturi u strukovnim školama koji će biti isti kao i za gimnazije što će pozitivno utjecati na rezultate", poručila je.

Divjak: Status službenih osoba tražim i za učitelje

"Važno je da škola bude sigurno okruženje te da se promijeni i položaj učitelja", istaknula je Divjak dodavši kako podupire davanje statusa službenih osoba za socijalne radnike.

"To tražim i za učitelje, što je dio akcijskoga plana protiv nasilja u školama koji je sada u savjetovanju", istaknula je ministrica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zalaže se i za povećanje plaća učiteljima jer reforma donosi ne samo promjenu kurikula nego i način rada. "Učitelji već sad zaostaju u koeficijentima", rekla je dodavši kako je to razlog da im se koeficijenti povećaju za 6 posto.

Nema temelja za povećanje kvota na Ekonomskom fakultetu

Na pitanje novinara koja je granica za sufinanciranje upisnih kvota na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, ministrica je poručila kako prije svega očekuje da sveučilišta koja se financiraju novcem poreznih obveznika budu odgovorna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nema nikakvoga temelja za povećanje kvota", rekla je dodavši kako su jasno napisali Ekonomskom fakultetu da financiraju samo ono što je prošle godine bila kvota te da očekuje da Ekonomski fakultet i Sveučilište budu odgovorni.

Pozvala je roditelje i buduće studente da obrate pozornost do kojega rednog broja će Ministarstvo subvencionirati studente.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo