Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak pozvala je u petak sve aktere uključene u štrajk u školama da, s ciljem pronalaženja rješenja za povećanje plaća učiteljima, izađu iz svojih interesnih i stranačkih rovova, da shvate da mora doći do kompromisa.
"Moramo stvarno staviti u fokus bit, a to je da su sve naše škole u reformskom procesu, a linerano povećanje svima ne rješava pitanje koje se postavlja za učitelje i suradnike koji vode reformske procese na svojim leđima", rekla je Divjak nakon obilaska Osnovne škole Pavleka Miškine, gdje je s učiteljima i profesorima razgovarala o tijeku reforme.
Izaći iz interesnih rovova
Istaknula je kako je važno da se izađe iz različitih interesnih i stranačkih rovova i da se shvati da ovdje mora doći do kompromisa, "inače su nam taoci oni za koje sve radimo, učenici koji moraju dobiti kvalitetnu nastavu i učitelji koji moraju biti motivirani da im isporuče ono što je reformom zamišljeno".
Upitana očekuje li da će se u ponedjeljak riješiti pitanje koeficijenata, Divjak je rekla kako moraju sjesti za stol, a ne razgovorati preko medija, dati priliku za nalaženje kvalitetnog rješenja jer ona postoje, jer učitelji moraju vidjeti da nisu posljednji u sustavu javnih službi kada se govori o visokoobrazovanim kadrovima u javnom sektoru po svojim plaćama.
VEZANE VIJESTI
- Divjak jasno rekla: 'Tema koeficijenata plaća mora biti prioritetna, situacija je ozbiljna'
- Sastanak koalicije: 'Premijeru Plenkoviću nije do pjesme, priča mu je na 'dugom štapu'
"Moramo čuvati dignitet učitelja i ravnatelja škola", istaknula je, podsjetivši da je već napravljen veliki iskorak u tome što su u kaznenom zakonu učitelji i profesori prepoznati kao službene osobe.
Na pitanje o sve većim zahtjevima sindikata, ministrica je odgovorila kako postoje dva problema, prvi je koliko se linearno može dati svima u određenom postotku, a drugi je ispravljanje nepravde, te u tom kontekstu treba gledati sve zahtjeve.
Novinare je zanimalo ima li novca za povećanje koeficijenta. "Očito treba revidirati uredbu o koeficijentima, ona je nepravedna ne postoji nitko tko je razmatrao tu uredbu, a da nije ustvrdio da je ona u svojoj srži zbog silnih promjena nepravedna za učitelje i nastavnike. Dok se to ne riješi, u tom periodu, moraju postojati određene mjere koje će pokazati ozbiljnost takve ponude, ali to se rješava za stolom", ustvrdila je.
Za zahtjeve odgojitelja u vrtićima za povećanjem plaća, ministrica je rekla kako su oni u ingerenciji lokalne samouprave, gradova i općina, no odazvat će se na apel sindikata koji predstavljaju tu kategoriju zaposlenika i sastati se s njima da vide kako mogu pomoći.
Unatoč štrajku reforma živi punim plućima
Divjak je izjave dala nakon obilaska škole Pavleka Miškine, kako bi vidjela kako u praksi izgleda korištenje opreme koju ju škola nabavila iz sredstava koja je dodijelilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
"Ovdje možemo vidjeti da reforma usprkos štrajku živi punim plućima i to je najvećim dijelom zahvaljujući dobrom radu i motiviranim učiteljima, ravnateljima i stručnim suradnicima, imali smo priliku vidjeti kako je oprema poboljšala nastavne procese", napomenula je.
Divjak smatra da treba razumjeti da, "iako je ovo bilo rekordno ulaganje u kabinete i opremu u školama, ipak su učitelji, škole i učenici ti koji su svojo inovacijom i kreacijom omogućili da to bude svrsishodno ulaganje."
Ravnateljica Vesna Vrbanović Jančić je je rekla kako im nova oprema omogućuje da rade na drugačiji način, da djeci mogu približiti životne stvari i to naučiti kroz nove kurikule. "Učitelji su zadovoljni što su mogli pokazati što je novo i kako kreće reforma u školi", dodala je.