Dragan Munjiza /

Direktor trgovačkog lanca za RTL: 'Očekujem da će blagdanska potrošnja biti i do 30 posto niža'

Bliži se vrijeme blagdana koje je prodajnim lancima najbolji dio godine u vidu zarade

31.10.2020.
19:16
VOYO logo

Nebrojeno puta od početka krize mogli smo čuti i od premijera Andreja Plenkovića i od ministra financija Zdravka Marića kako je uz očuvanje radnih mjesta najvažnije sačuvati likvidnost, poglavito u svjetlu činjenice da najveći udio u BDP-u u Hrvatskoj čini osobna potrošnja.

Kada Hrvati ne troše, onda je i likvidnost teže zadržati. Direktor trgovačkog lanca Dragan Munjiza za RTL je komentirao je li pad potrošnje alarm za uzbunu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pad potrošnje povezan je s padom društvenog bruto proizvoda tako da smo mogli očekivati ako je najava makroekonomista da će pad otprilike biti 11 posto, da će potrošnja past devet, deset, a u lošijem scenariju i do 12 psto. To nije ništa neočekivano. Dio dolazi od straha ljudi i vidi se da se dosta uštedilo", rekao je Munjiza.

No pitanje je tko zapravo štedi: oni koji imaju viška novca ili oni koji ga ne žele iz opreza trošiti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Sve veći broj zaraženih građane bi mogao potaknuti na novo gomilanje zaliha: Jesu li trgovci spremni?

Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Sve veći broj zaraženih građane bi mogao potaknuti na novo gomilanje zaliha: Jesu li trgovci spremni?

"Nažalost ima dio ljudi koji ne radi, koji su u velikoj krizi, a ja bi rekao da najveći dio ljudi u biti štedi. Ono što bi inače uplatili za ljetovanje i zimovanje, odlučili su malo pričekati. Ono što je dobro je da se ipak nešto uštedilo jer kad prođe najgori dio krize, može se očekivati da će se BDP i potrošnja kretati jačim tempom", izjavio je Munjiza.

Ali najgori dio krize nije prošao i pitanje je kada će joj doći kraj. Uz to, bliži se i vrijeme blagdana koji je prodajnim lancima zapravo najbolji dio godine u vidu zarade.

"Maloprodajni lanci se pripremaju kao da se ništa ne događa. Moramo kupce, kao i druge djelatnosti, uslužiti najbolje što možem, ali očekujem da će blagdanska potrošnja biti i do 30 posto niža, posebice u shopping centrima te u turističkim mjestima", rekao je Munjiza.

Puno nade ne daje ni potrošnja putem interneta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Teško. Internetska potrošnja može jako puno narasti i raste tempom do 100 posto. Ljudima može pomoći da se osjećaju sigurnije kada kupuju, ali ona još dugo vremena ne može zamijeniti fizičku kupnju", izjavio je Munjiza

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo