trebalo bi biti lakše /

Direkt istražuje: hoće li kupovina rabljenih automobila biti jeftinija i jednostavnija

Sadašnja procedura kupovine rabljenog automobila nije baš jednostavna

16.11.2017.
22:18
VOYO logo

Od prvog siječnja prijenos vlasništva, registracija i plaćanje dadžbina za kupovinu rabljenih automobila trebalo bi biti brže, jednostavnije i jeftinije. Barem je tako zamislila Vlada.

Od Nove godine građani će lakše do rabljenih automobila. Vlada na njih ukida porez, a uvodi pristojbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovom zakonskom izmjenom predlaže se plaćanje posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila zamijeniti plaćanjem upravne pristojbe koja bi se plaćala prilikom registracije vozila", kaže Željko Tufekčić, državni tajnik u ministarstvu financija.

Sadašnja procedura kupovine rabljenog automobila nije baš jednostavna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prije svega nam treba ugovor o prodaji motornog vozila kao što je ovaj ovdje, možete ga isprintati s interneta. Njega trebamo ispunjenog odnijeti kod javnog bilježnika koji će ga onda ovjeriti.

Kod javnog bilježnika ovjerili smo ugovor, potpisan je, on je svoje usluge naplatio, a sada idemo u poreznu upravu.

Tamo će nam poreznici izračunati iznos koji moramo platiti. On ovisi o prodajnoj cijeni odabranog automobila u Hrvatskoj na dan prve registracije, prosječnoj emisiji CO2, vrsti goriva, te datumu prve registracije. To je otprilike 5% od vrijednosti automobila.

Gotovi smo u poreznoj upravi. Dobili smo ono što smo trebali, procijenili koliko poreza trebamo platiti za naš automobil, dobili smo uplatnicu i sad idemo na Hrvatsku poštu to platiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potvrđenu uplatnicu moramo ponovno odnijeti u Poreznu upravu, a nakon toga idemo u policijsku postaju prenijeti vlasništvo automobila. U salonu rabljenih automobila kažu - puno je to posla.

"Minimalno jedan dan ako je sa papirima sve uredu i ako ima sreće u načelu, ali oko dva dana sigurno mu treba da riješi svu papirologiju", ističe Mario Novosel, prodavač rabljenih vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I nakon cjelodnevnog šetanja od institucije do institucije, izgubljenog vremena, živaca i novaca, napokon smo došli u stanicu za tehnički pregled gdje možemo dobiti sve dozvole da naš automobil registriramo i izvedemo na cestu. E sad, prema novom nacrtu zakona sve ove stvari moći će se napraviti upravo na ovom mjestu.

Tako bi zapravo šest odlazaka na pet lokacija zamijenili jednom lokacijom na kojoj bi obavili sve što trebamo. Ušteda vremena i živaca zagarantirana. Ali, to nije sve, kažu iz Vlade. 

"Projekcija ukupnog prihoda od naplate buduće pristojbe prilikom stjecanja rabljenog motornog vozila manja je od ukupnog prihoda od posebnog poreza na rabljena motorna vozila uz 2016. za oko 100 milijuna kuna", ističe Željko Tufekčić, državni tajnik u ministarstvu financija.

U prijevodu, država bi iz džepova građana koji kupuju rabljeni automobil trebala uzimati upola manje novca. Još je rano za reći, kažu stručnjaci, no, sve ukazuje da bi to zaista moglo i biti tako.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Osnovica i kriterij vrijednosti bi trebao biti starost vozila i snaga u kilovati. Prema procjenama i izračunima to bi trebalo biti nešto manje u odnosu na 5% posebnog poreza kako je bilo prije prema tržišnoj vrijednosti" , kaže Ljerka Markota, porezna savjetnica.

Koliko će biti jeftinije - još se ne zna ali ostaje utjeha da će sve skupa kraće trajati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo