Na današnji dan 30. kolovoza 2007. život je izgubilo 12 vatrogasaca iz Šibenika, Vodica i Tisnog, a jedini preživjeli je vatrogasac iz Tisnog Frano Lučić.
Šestorica vatrogasaca poginula su na samom mjestu nesreće, a isto toliko ih je naknadno preminulo u bolnicama od zadobivenih opeklina.
Preminuli su Dino Klarić, Ivan Marinović, Ivica Crvelin, Marko Stančić, Gabrijel Skočić, Hrvoje Strikoman, Tomislav Crvelin, Ante Crvelin, Josip Lučić, Karlo Ševerdija, Marinko Knežević i Ante Juričev Mikulin.
Galerija
Ponavljano suđenje
Nakon tragedije uslijedilo je mučno suđenje za odgovornost za tragediju. Vrhovni je sud poništio oslobađajuću presudu iz 2013. za optuženog bivšeg vatrogasnog zapovjednika JVP-a Šibenik Dražena Slavicu i predmet vratio u postupak.
Galerija
Novi svjedoci iz ponovljenog suđenja dodatno su pojačali ranije sumnje obitelji stradalih da im je država svih ovih godina lagala o uzrocima pogibije njihovih najmilijih. Igor Marinović, otac jednog od dvanaestorice poginulih vatrogasaca Ivana Marinovića, spomenuo je curenje goriva iz spasilačkog vojnog helikoptera koji se iz kerozina pretvorio u zapaljivi aerosol i spržio gasitelje.
Tijekom rasprave na ponovljenom suđenju u Zadru svjedok Marinović ukazao je na dokaze iz spisa u kojima se navodi kako su tog dana na Kornatu bila angažirana četiri vojna helikoptera, jedan policijski, kanader, pilatus i dva glisera, dok se u svjedočenjima vojnih osoba spominju samo dva.
U razgovoru za lokalne medije Marinović je izjavio kako su vještaci s Instituta 'Ruđer Bošković' na suđenju postavljali pitanja Josipu Klariću, još jednom ocu poginulog, o kanistrima benzina i drugim spremnicima goriva na mjestu događaja i da sve vodi prema jedinom uzroku – curenju kerozina iz vojnog helikoptera MI-8, letjelici koja je i ranije bila 'krpana' zbog probušenog rezervoara, prenosi Novi list.
Zavjet šutnje
DEVET GODINA OD KORNATSKE TRAGEDIJE: Postoje tri teorije o uzroku požara, roditelji poginulih vatrogasaca još traže istinu…
"Kobnog dana je helikopter 202, prema podacima iz knjižice održavanja helikoptera, izgubio 400 litara goriva, što je naknadno zataškano. Na suđenju su rekli da je 202 taj dan potrošio 1700 litara goriva. Kao opravdanje za tu potrošnju rekli su da su od Divulja do Šibenika letjeli 50 minuta! Pazite, ja autom od Splita do Šibenika, preko Boraje, dođem za 45 minuta. Kad se ono što su rekli na sudu poklopi s evidencijom iz knjige letenja, ispada da im za potrošnju 1700 litara fali 40 minuta", izjavio je Marinović.
"A tih četrdeset minuta je 400 litara, jer helikopter MI 8 troši oko deset litara u minuti. Tih 400 litara kerozina je iscurilo na Kornatu gdje je 202 tog dana šest puta nadlijetao klanac s vatrogascima. Moja je pretpostavka da je tu došlo do natapanja trave kerozinom koji je kasnije jedan od dva neevidentirana MI-8, u pokušaju da izvuče vatrogasce – zapalio."
"Pretpostavljam da taj pilot nije znao da je njegov prethodnik iz 202 prolio kerozin, ali kad je vidio što je napravio – pobjegao je", ispričao je Marinović.
I ove godine obilježit će se sjećanje na kornatsku tragediju na otoku Kornatu kod kapelice sv. Florijana, zaštitnika vatrogasaca, s misom zadušnicom za poginule, nakon čega će se obići 12 spomen-križeva u suhozidu, simbolično podignutih na mjestima gdje su vatrogasci stradali.
Prema najavama, očekuje se i dolazak predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović.