DARIO SILIĆ /

Dan prije svečanog otvorenja Istarskog ipsilona: 'U tri godine uloženo skoro tri milijarde kuna. To je doprinijelo porastu BDP-a'

Riječ je o posljednjih 13 kilometara Istarskog ipsilona na dionici Cerovlje – Lupoglav

25.7.2021.
20:15
VOYO logo

Istra je konačno dočekala puni profil autoceste. Za sutra je najavljeno svečano otvorenje dionice između Pazina i Učke što će ubrzati protočnost prometa i u jeku sezone olakšati dolaske turista do istarskih destinacija. Riječ je o posljednjih 13 kilometara Istarskog ipsilona na dionici Cerovlje – Lupoglav. Radovi su dovršeni četiri mjeseca prije ugovorenog roka, a u Istru sutra stižu premijer Andrej Plenković i ministar prometa Oleg Butković.

Koliki je značaj ovog infrastrukturnog projekta?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koristi od ove ceste su ogromne, a najbitnije je da se asfalt taman ohladio na Istarskom ipsilonu na punom profilu i on je spreman sutra za svečano otvorenje. Ono što je jako dobro - neki dijelovi već otvoreni i neki vozači već voze, a koristi: turistički, ekonomski, sigurnosno gledano - ovakva cesta spašava živote. Duljina putovanja od Umaga do Učke se skraćuje za 20 minuta. Kada bude gotovo, cijeli ovaj investicijski dio, kada Istarski ipsilon bude išao od Matulja, pa druga cijev tunela Učka onda će putovanje od Pule do Zagreba se skratiti na samo dva i pol sata. Više će objasniti generalni direktor Bina Istre Dario Silić.

Koje su još neke koristi osim navedenih za građane Hrvatske, ali i za sam turizam? Znamo da Istra itekako živi od turizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova dionica je jako bitna, ne samo za građane Republike Hrvatske nego i za turiste budući da njom prometuje 5 milijuna turista godišnje i sveukupno preko 15 milijuna korisnika. A za korisnike je jako bitno, a i za nas, prije svega i sigurnost budući da na njoj bilježimo nešto veći broj prometnih nesreća s porastom prometa. Tamo će puni profil definiitivno smanjiti broj prometnih nesreća. Ona je žila kucavica za gospodarstvo, ne samo za Istre nego i za Hrvatsku. Budući da smo i za vrijeme investicije, ove zadnje tri godine, uložili skoro tri milijarde kuna. To je doprinijelo porastu BDP-a jer smo zaposlili preko 1 000 ljudi. Mladi su ostali u Hrvatskoj, u Istri, građevinski sektor stabilizirali...

To su sve bile hrvatske kompanije? 

To su bile preko 95 posto hrvatske kompanije na što smo posebno ponosni i to je omogućilo da stabiliziramo veći broj hrvatskih građevinskih kompanija. 

Image
PROMET U OBA SMJERA /

Radovi na Istarskom ipsilonu gotovi 4 mjeseca prije roka: 'Angažirali smo isključivo hrvatsku građevinsku operativu'

Image
PROMET U OBA SMJERA /

Radovi na Istarskom ipsilonu gotovi 4 mjeseca prije roka: 'Angažirali smo isključivo hrvatsku građevinsku operativu'

Doista izgleda sjajno kada čovjek prođe tunel Učka, onda napokon to izgleda kako treba izgledati kada čovjek uđe u predivnu Istru. Partnerstvo koncesionara i Vlade - svi govore zadovoljni smo, jedna i druga strana. Tko je što dao u toj priči, u tom partnerstvu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To partnerstvo traje dugi niz godina. Mi smo u jednoj faznoj gradnji koja je previđena ugovorom o koncesiji. Svatko je svojoj ulozi doprinio, na strani koncedenta, Vlade. To su, naravno, otkup zemljišta, ishođenje lokacijskih dozvola. Mi kao koncesionar smo doprinijeli onom što je najvažanije - u osiguravanju financiranja. Sveukupno smo do sada uložili skoro milijardu eura u ovoj faznoj gradnji u zapad-istočni krak. Također, u ishođenju građevinskih dozvola, sada i uporabnih dozvola, tako da je naša obveza da financiramo i gradimo i upravljamo Istarski ipsilon, da bude najsigurniji put za otkrivanje ljepota Istre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo