Danas su odlične ocjene dobile Kristina, Jelena i Ivana. Sve djevojčice, ali neki od dječaka su bili blizu.
U obzir je prilikom ocjenjivanja gradiva o sumporu došlo samo znanje, kaže njihova profesorica. Razliku među djevojčicama i dječacima ne radi, ali je primijeti.
"Primijetila sam da su djevojčice pažljivije i više posvećene detaljima, što je možda utjecalo na rezultate ovih istraživanja koja su pokazala to što su pokazala", kaže Ivana Ećimović, profesorica kemije u Osnovnoj školi Novska.
A pokazala su da, ako učenici imaju jednake sposobnosti i znanje iz nekog predmeta djevojčice dobivaju višu ocjenu nego dječaci.
"Mislim da to sve ovisi o pojedincu i tome koliko će pojedinac učiti, a ne o spolu. Ne osjećate se vi dečki diskriminirano? Ne". kaže Marko Dujić, učenik osmog razreda OŠ Novska.
"Pa mislim da to ne ovisi o spolu nego o tome kako osoba uči i koliko je marljiva i vrijedna", kaže njegov kolega Mateo Tadić.
Vrijedni su bili talijanski znanstvenici pa su svoja istraživanja proveli na tisućama učenika i nastavnika. Njihov rad ukazuje na to da nastavnici podsvjesno nagrađuju učenice jer su tiše i urednije što samim time i njima olakšava posao.
"Mislim da nije, istina je da su djevojčice tradicionalno i mirnije i marljivije, ali to je nešto što je genetski,a ne da nastavnici na neki način njih drugačije gledaju. Tako da generalno kod nas u Hrvatskoj nisam čula, mislim da nije istraživanje na tom tragu da dobivaju bolje ocjene zato što su djevojčice", govori Antonija Miroslavljević, predsjednica Udruge ravnatelja osnovnih škola.
S njom se slažu i djevojčice iz Osnovne škole Novska.
"Mislim da to nije istina, ima jednako dobrih dečki i djevojčica i sve ovisi kako tko pristupa učenju", kaže Kristina Marinić.
Na pitanje jesu li nastavnici popustljiviji prema curama, Jelena Martić odgovara da ne misli da jesu.
Talijani su istraživanje proveli jer su uočili veliku razliku između ocjena na standardiziranom nacionalnom ispitu i onih koje dodjeljuju nastavnici. Bolje ocjene za djevojčice bi mogle po njima biti i posljedica ohrabrivanja djevojčica. Upozoravaju da bi to moglo imati negativne posljedice na dječake.
"Vjerujem da ovima dječacima koji imaju loš uspjeh to bi im mogla biti obrana zašto ne uče dovoljno, a kod ovih što su dobri definitivno bi moglo utjecati na diskriminaciju i njihovu želju i motivaciju da se trude više", kaže socijalna pedagoginja Emira Navialić.
Truditi se trebaju i nastavnici da ocjene svima daju isključivo i samo na temelju truda i znanja.