Konferencija u Ministarstvu znanosti i obrazovanja u Zagreb za novinare na temu provedbe cjelovite reforme obrazovanja približava se kraju, a riječ je o dosadašnjem radu Posebnoga stručnog povjerenstva, izradi Akcijskoga plana za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, ali i izboru Ekspertne radne skupine.
O izboru Culej prva je govorila predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije i koordinaciju strategija i djelovanja na području obrazovanja i znanosti prof.dr.sc. Dijana Vican.
"Zašto je izabrana Culej? Tražio se životopis, tražio se akcijski plan i dogovor Povjerenstva je bio jednoglasan da se provedu i razgovori. Unaprijed su dogovoreni kriteriji po kojima će se ocjenjivati svi kandidati. Po rasporedu i satnici Povjerenstvo je obavilo strukturirane intervjue sa svim kandidatima. Na sjednici Povjerenstva podneseno je detaljno izvješće.
Jednoglasno smo dogovorili da se svaki član izjasni glasanjem dizanjem rukom. Svi članovi su se izjašnjavali prema imenima kako sam ih izgovarala, i izabrana je Jasminka Buljan Culej. Prevagnulo je mišljenje da od 11 prijavljenih jedan član nije imao dokumentaciju, od ostalih 10 razmatrali smo sve kandidate i tražili razliku između njih. Kada smo došli do šest, radili smo po daljnoj proceduri i došli smo do toga da je Jasminka Buljan Culej po svojim referencama iznad drugih kandidata.
Ono što je čini različitom je da je znanstvenica i stručnjakinja u području obrazovanja, 26 godina je u području odgoja i obrazovanja, 10 godina je u istraživačkim poslovima, profilirala se u osobu visokih kompetencija, stručnjakinja je u području analitike vanjskog vrednovanja, prepoznata je na terenu, u školama, poznaje odgojno-obrazovnu infrastrukturu..."
S druge strane, Jasminka Buljan Culej kazala je da je njen poziv obrazovanje i da je tu više godina.
"U svim projektima koje sam provodila, učenici su bili na prvom mjestu. Prioritet naše zemlje je nastaviti s cjelovitom reformom. Mi moramo naše obrazovanja unaprijediti, ne zato jer je sve loše. Učenici su nam u čitalačkim kompetencijama u 4. razredu osnovne škole osmi na svijetu, no loši su nam 15-godišnjaci u PISA istraživanju. No, naša djeca su jedna od najsretnijih na svijetu. Kolege koji su do sada radili na reformi napravili su velik posao. Vrijeme je da zajednički nastavimo reformu. Hrvatska ima stručne, obrazovane i marljive nastavnike, koji svoj posao rade s ljubavlju. Upravo oni su nositelji promjena u obrazovanju. Oni vjeruju u budućnost koja je dobra za našu djeca. Sva djeca zaslužuju jedanke mogućnosti."
Pavo Barišić poručio je da, kao resorni ministar, želi odlučno nastaviti i ubrzati taj proces.
"Strategija znanosti obrazovanja i tehnologije koja je usvojena 2014. imala je kroz prethodne tri godine cijeli niz faza u kojima očito neki segmenti su napredovali, neki imali poteškoća. Bilo je dosta rasprave, ja bih podvukao crtu i išao na ono što se odvijalo u proteklom razdoblju mandata ove vlade. Htio bih zahvaliti posebnom stručnom povjerenstvu i potvrditi koji su posao obavili. Predsjednik vlade je imenovao to povjerenstvo nastavljajući obrazac po kojemu je strategije i od kraja siječnja ove godine kad je imenovano dosad je održalo 13 sjednica. toliko važnih dokumenata su raspravljali. htio bih naglasiti koliko je važno. Mnogo toga je uneseno u akcijski plan. Cilj nam je svima ubrzati reformu."
Nadodaje da je procedura provedena uzorno i transparentno, uz mnoštvo kandidata.
"Uspoređujući s prethodnim načinom imenovanja, želim podsjetiti na nekoliko detalja. 2015. je upućen javni poziv, a ne javni natječaj kako je propisano u Strategiji.
Zaključio bih obraćanje s ocjenom koju moramo imati pred očima, a to je kako se provodi reforma obrazovanja. Obrazovanje je javna djelatnost u kojoj škole pripadaju većinski javnosm sektoru i za njih su zadužena vlada i ministarstva, ali i ustanove od škola do agencija. Nositelj reformi je ovo Ministarstvo obrazovanja. Provedba ovakve reforme bez utjecaja javnih ustanova iz tih bi razloga bila nemoguća", zaključio je Barišić.