Ljubav zagrebačke publike i britanskih indie mračnjaka Editorsa u četvrtak je potvrđena fantastičnim koncertom u rasprodanoj Tvornici kulture, njihovim ukupno četvrtim u našem glavnom gradu.
Tu posebnu vezu nije teško objasniti pošto je Zagreb oduvijek volio mračnije bendove, što pokazuje i činjenica da tragikomični darkeri poput Sisters Of Mercy, koji studiju nisu "primirisali" već desetljećima, još uvijek bez ikakvog problema pune dvorane po Zagrebu.
Grupa Toma Smitha, da ne bude zabune, sa spomenutim "vampirima" nema neke pretjerane veze jer iza svakog njihovog tona i sjetne ispovijesti proizlazi trajna fascinacija najtmurnijim ogrankom post-punka, točnije Joy Divisionima, Echo & The Bunnymen, Psychedelic Fursima ili, u novije vrijeme, Simple Mindsima.
Istini za volju, na albumima nisu puno više od povremeno inspirirane kopije najboljih radova tih velikana, no na pozornici njihove pjesme dobivaju neku posebnu snagu i energiju, kako sviračkim improvizacijama, tako i onim neprocjenivim situacijama u kojima puna Tvornica u glas pjeva depresivne Smithove stihove.
Iako su ovom prilikom, kao i na prošlogodišnjem nastupu na INmusicu, promovirali vjerojatno najslabiji materijal svoje karijere "The Weight Of Your Love", koncert nije imao slabog trenutka, a za dugo sjećanje svakako nam ostaju rana uspješnica "All Sparks" te, od strane okupljenih, najbolje prihvaćene "Papillon" i "An End Has a Start".
Vrijedi spomenuti i predgrupu, riječke indi(e)jance Jonathan koji svakim novim nastupom postaju sve bolji i moćniji bend te polako, ali sigurno pokazuju da silan "hype" izazvan genijalnim singlom "Maggie" ipak ima pokriće.