TIPIČNA HRVATSKA PRIČA /

Cesta od čiovskog mosta ni nakon deset mjeseci nema uporabnu dozvolu, razlog je nevjerojatan!

Image
Foto: Pixsell

Radovi će početi nakon turističke sezone, a procjena troškova je oko tri milijuna kuna

30.5.2019.
16:12
Pixsell
VOYO logo

Priča o Pelješkom mostu i gradnji pristupnih cesta zabavljala je neko vrijeme javnost, a kako je krenulo, još će neko vrijeme biti zabavna priča uz kavu. Nije ni čudo jer Kinezi za 36 mjeseci izgrade cijeli kompleksni projekt mosta, a mi u tom roku navrat–nanos završavamo Natječaj za izbor izvođača pristupnih cesta, a kada će se one početi graditi, ne zna se, piše Splitski dnevnik.

Nije ovo prvi put da nam ceste vode - nikamo. I Splitsko-dalmatinska županija ima "prekrasan" primjer omiškoga tunela koji završava - nad provalijom. Taj je tunel, umjesto nužne prometnice za taj dio Hrvatske, postao turistička atrakcija i dobra šala za strane medije. A sad županija ima i svoj "pelješki most" pa se više neće samo Dubrovčani time hvaliti. On se zove - čiovski most.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Znate onaj divni projekt koji se čekao čak tri godine jer ga valjda nisu gradili Kinezi?", piše Splitski dnevnik.

Naime, prvi ugovor za gradnju mosta potpisan je u veljači 2015. godine, kada je otvoreno i gradilište s 20-mjesečnim rokom završetka radova. Izvođač radova Viadukt nije poštovao rok, završio je u stečaju pa je došlo do kraćeg prekida u gradnji. Za novog izvođačaradova odabrane su tvrtke Strabag i Poduzeće za ceste Split, koji su u posao uvedeni 8. studenoga 2017. godine. Tad im je počeo teći osmomjesečni rok za završetak radova. Cijela saga završena je prije 10 mjeseci, a sva svita ministara na čelu s premijerom otvorila je most koji je napokon trebao smanjiti prometne gužve u Trogiru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako je novi čiovski most drastično prometno rasteretio Trogir i riješio nas ogromnih gužvi i frustracija, već je prošlo deset mjeseci od otvaranja mosta i predugo se čeka na potpuni dovršetak spojnih cesta. Ne znamo gdje je zapelo, ali nadam se da će to biti riješeno do ljeta”, kaže gradonačelnik Trogira Ante Bilić.

Image
Foto: Pixsell

Dijelom je zapelo, kako kažu u Hrvatskim cestama, kod dobivanja uporabne dozvole, jer se čekalo micanje opreme i strojeva Viadukta s navedene dionice pa se od prosinca do danas tom dionicom prometovalo uz suglasnost.

"Za predmetni projekt svi radovi su završeni te je prometovanje istom dionicom nesmetano. Pristupna cesta (strana Čiovo) puštena je u promet pod privremenom regulacijom u prosincu prošle godine, sukladno izvršenom pregledu o završenim radovima sukladnim projektu i suglasnosti na isto. Uporabna dozvola tada nije mogla biti izdana jer se morao ispuniti uvjet uklanjanja opreme koja je ostala od izvođača radova s kojima je raskinut ugovor te je tako i sam postupak bio duži. Međutim, kao što je i napomenuto, radovi su završeni prošle godine te je promet cjelokupnim dijelom dionice projekta nesmetan od prosinca. Cesta je puštena nakon temeljnoga pregleda izvedenih radova i nakon dobivanja suglasnosti tako da se ne može govoriti o tome kako ona ne smije biti u prometu", kazala je Tamara Paić iz Hrvatskih cesta.

U Županijskoj upravi za ceste Split 29. svibnja održan je sastanak s predstavnicima lokalne samouprave Trogir, Okrug, Seget i MO Slatine o prostornoj i vremenskoj restrikciji prometovanja teretnih vozila tijekom turističke sezone od 15. lipnja 2019. do 15. rujna 2019. godine, ponajprije zabrana prometovanja kroz Seget, središte Trogira, Plano i na prometnicama Okruga na Čiovu, kako bi se rasteretile prometnice u vrijeme turističke sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grad Trogir i Općine Seget i Okrug putem svojih vijeća donijet će Odluku o regulaciji prometa te ishoditi suglasnosti PU SD, ŽUC-a i HC-a.

"Nakon dorade projektne dokumentacije i svih suglasnosti postavit će se prometna signalizacija 'zabrane prometovanja teretnih vozila', dok će prometna policija kontrolirati stanje na cestama i poštovanje prometnih znakova zabrane za promet teretnih vozila. Za MO Slatine je interesantna Prometna studija oko prometa i otočne ceste Čiovo koja je pri završetku od izrađivača HC-a", izvijestili su iz Županijskih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za glavnu otočnu cestu na Čiovu ŽUC je pripremio dokumentaciju za tri dionice nove ceste ukupne duljine oko 3,9 kilometara.

Ove godine ishođena je građevinska dozvola za drugu dionicu dugu oko 2,7 kilometara (uložena je jedna žalba na građevinsku dozvolu i Ministarstvo ju je odbilo te je građevinska dozvola sada izvršna i po njoj se može raditi, a stranka je uputila prigovor Upravnom sudu te građevinska dozvola još nije pravomoćna). U dogovoru s Općinom Okrug priprema se gradnja najkritičnije dionice kroz Okrug duljine oko 700 metara. U tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa koji su procijenjeni na oko sedam milijuna kuna.

Za građenje je proveden otvoreni postupak javne nabave i ubrzo se očekuje potpisivanje ugovora. Građenje će realno početi nakon turističke sezone ove godine, a troškovi se procjenjuju na oko tri milijuna kuna, uključujući PDV. Splitski dnevnik napominje kako je ŽUC potpisao sporazum s Općinom Okrug koja će sufinancirati radove s tri milijuna kuna, što su općinski vijećnici jednoglasno prihvatili.

Također, Hrvatske ceste rade prometnu studiju cijelog otoka Čiova nakon koje se očekuje prekategorizacija glavne otočne ceste Čiovo u državnu cestu koju bi u tom slučaju Hrvatske ceste nastavile realizirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo