Otkazani let noćna je mora svakog putnika ne mora biti tako strašna ako znate da imate pravo na naknadu. A znaju li Hrvati i jesu li o svojim putničkim pravima dobro obaviješteni?
Istraživanje Europske komisije pokazalo je da šest od deset Hrvata ne zna svoja potrošačka prava u zračnom prometu. A ona nisu mala.
"Imaju pravo na skrb, imaju pravo da im se vrati prtljaga, odnosno da dobiju određeni novčani iznos ukoliko ta prtljaga kasni više od tri tjedna", rekla je Danijela Marković Krstić iz Europskog potrošačkog centra Hrvatska.
Točnije, kao naknadu mogu dobiti i do 1.220 eura. Najvažnije je da odmah kontaktiraju osoblje kompanije ili podnesu pisani prigovor.
"Dokaz je zapravo karta, dokaz može biti i potvrda koju izdaju na aerodromu u slučaju da je let kasnio, da je otkazan ili da putnik nije primljen na ukrcaj. Također, potvrda od lost and found koja dokazuje da je prtljaga izgubljena ili da kasni također osigurava naknadu", objasnila je rukovoditeljica marketinga Croatia Airlinesa Zlata Prpić.
Ako mislite da su vam narušena prava, uz potrošački centar, uvijek se možete obratiti i Agenciji za civilno zrakoplovstvo.
"Ako vam let kasni duže od tri sata, možete se obratiti Agenciji, naravno prvo trebate kontaktirati prijevoznika i tada možete ostvariti novčanu naknadu u iznosima od 250 do 600 eura, ovisno o dužini leta", rekla je Ivana Cestarić, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo.
Davor Škrlec, koji je i član u Odboru za transport i turizam Europskog parlamenta, kaže da su za loše znanje o pravima krivi i putnici i kompanije.
"Dakle to je definitvno nešto na čemu treba poraditi, edukacija i potrošača, ali i samih prijevoznika", prokomentirao je.
Europska komisija stoga je pokrenula kampanju, a napravljena je i besplatna mobilna aplikacija 'Vaša putnička prava na dlanu'. Jer zašto propustiti naknadu ili pravo na zamjenski let samo zato što ne znate da na to imate pravo?