''Procjenjujem kako bi nam se opseg posla u takvim uvjetima mogao smanjiti i za 50 posto pa bi prema tome i jednako toliko tvrtki, pa i njihovih djelatnika, moglo ostati bez posla. No, sretna je okolnost da se svijet globalizira pa Hrvatska nije upućena samo na poslovanje sa zemljama Unije. Tko je, naime, od nas do prije pet godina radio s Kinom?'', pita se Miljenko Režić, vlasnik špedicije Ariston, ali i predsjednik Udruge špeditera pri osječkoj Gospodarskoj komori.
Spomenuta Udruga je neaktivna zato što je sve poslove prilagodbe zakonodavstvu i praksi EU-a preuzela Carinska uprava, pa za njih i njihove prijedloge, ocijenili su, više nije bilo ni mjesta ni prilike.
No, još je jedan detalj koji će zadati dodatni udarac na ovu djelatnost u međunarodnom prijevozu i transportu robe. Naime, od početka kolovoza započinje se s uvođenjem novog računalno podržanog provoznog sustava, naziva NCTS (New Computerised Transit System), koji uvodi elektroničko poslovanje u Carinsku upravu.
''NCTS u europskim okvirima podržava provedbu jedinstvenog provoznog postupka koji se odnosi na prijevoz carinske robe među zemljama članicama EU i EFTA potpomognut primjenom napredne informatičke tehnologije, te bez upotrebe pisane dokumentacije'', objašnjavaju u Središnjem uredu Carinske uprave za Glas Slavonije.
Nacionalna primjena NCTS-a ujedno će poslužiti i kao ''generalna proba'' spremnosti za pristupanje Konvenciji o zajedničkom provoznom postupku, a kasnije i Europskoj uniji.
Vezani članci:
arti-201107040579006 arti-201107030306006