kampus budućnosti /

Budućnost u Kerestincu. Sve je počelo s jednim čovjekom i s jednim snom: 'Pretpostavljam da je sve nemoguće dok to netko ne učini'

Mate Rimac i tvrtka Rimac Automobili predstavili su danas projekt kampusa u Kerestincu vrijedan 200 milijuna eura u kojem će objediniti sve što rade.

13.4.2021.
8:00
VOYO logo

Proizvodne hale s dvije i pol tisuće zaposlenih, edukativni centar, zoološki vrt, muzej, vrtić, ekološki i energetski samoodrživ kampus, testna staza, sve to na na 200.000 četvornih metara površine i sve to do 2023. godine, tu u Hrvatskoj, nedaleko Zagreba.

Tko nije pratio vijesti lako bi pomislio da je riječ o još jednom šupljem obećanju iz radionice obećanja nekog od političkih kandidata ali ovaj put nije tako. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova najava dolazi iz radionice čovjeka koji je dosad ispunio sva svoja obećanja pa tako i ono da će napraviti najbrži električni automobil na svijetu.

Mate Rimac i tvrtka Rimac Automobili predstavili su projekt kampusa u Kerestincu vrijedan 200 milijuna eura u kojem će objediniti sve što rade, sve što će raditi i sve što su dosad napravili. A još prije deset godina, od ljudi i opreme Rimac je imao samog sebe u svojoj garaži.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ekskluzivno /

Rimac za Direkt: 'U Hrvatskoj ne postoji ekosustav, ne postoji baza zaposlenika, nema investitora i opskrbenog lanca. Razumiju to i političari'

Image
ekskluzivno /

Rimac za Direkt: 'U Hrvatskoj ne postoji ekosustav, ne postoji baza zaposlenika, nema investitora i opskrbenog lanca. Razumiju to i političari'

A sve je počelo s jednim čovjekom i s jednim snom

Na fotografiji iz 2006. je 18-godišnji Mate Rimac koji je već tad osvojio medalje na gradskim, državnim i međunarodnim natjecanjima inovatora. Rukavica koja zamjenjuje računalnu tipkovnicu i miš - prvi Rimčev patent.

Javnosti je Rimac postao poznat zbog jureće zelene BMW kockice na električni pogon. Već tad je najavljivao da će uskoro sam napraviti najbrži automobil na svijetu, malo tko mu je tad vjerovao.

"Možete ovdje vidjeti naše felge koje su isto specijalno izrađene za naše automobile", rekao je Rimac 2011. godine. 

Njegovih početaka sjeća se i Igor Kolovrat s kojim je među prvima surađivao.

"On je tada radio svoj zeleni BMW i tek je u najavi bio CONCEPT One kakvog sad poznamo, pa je bilo interesantno upoznati mladog momka, 18-godišnjaka punog vizija i pun ideja i vjeruje u svoju viziju", kaže poduzetnik Igor Kolovrat

U deset godina Rimac Automobili prerasli su iz projekta u garaži do tvrtke koja zapošljava 1000 ljudi i stručnjake iz 35 zemalja. Tijekom godina njegov pogon posjećivao je često državni vrh, ali su se i hvalili brojnim njegovim dostignućima kada bi u posjet stizali i visoki dužnosnici iz drugih država.

"To je čovjek koji nije samo inovator i nije samo talentirani menadžer i lider, on je čovjek koji osmišljava nove trendove, nove ideje i pretvara ih u nove koncepte.
Možemo reći da je čovjek koji stvara cijele nove industrije", kaže poduzetnik Stjepan Orešković

"To što je napravio u tih 10 godina je za Hrvatsku, ali veliko je u svim razmjerima ako gledamo, s obzirom da mu je jedan od investitora i Porshe. Kad Porshe investira u vas, znate da vrijedite", kaže Kolovrat

A ovo je kampus budućnosti - trebao bi postati dom za 2500 zaposlenika na jednom mjestu, više od 100 posto koliko ih sada ima Mate Rimac. Imat će zajedničko testiranje i razvoj, proizvodnju, testirat će pogone i baterijske sustave, ali i cijele automobile.

Nadomak dvorca Kerestinec, svega nekoliko kilometara od trenutnog sjedišta Rimac Automobila u Svetoj Nedelji niknut će kampus na zemljištu veličine 200 tisuća četvornih metara gdje se i nalazimo. Ovdje bi trebao biti prostor buduće lakirnice, a ovdje prostor za sklapanje vozila.

U blizini će biti i sportski centar, restoran i vrtić te livada s domaćim životinjama. Drugim riječima, opuštat će se i zaposlenici i životinje, a sam projekt u potpunosti je neutralan za okoliš.

Bit će otvoren za sve posjetitelje za razliku od brojnih drugih lokacija u automobilskoj industriji gdje su postavljene visoke ograde i pod velom su tajne.

"Kampus je ogroman, sama proizvodna hala duga je preko 400 metara, što je čini jednom od najvećih građevina u Hrvatskoj. U njoj će se nalaziti proizvodnja baterija, kao i superautomobila, a dijelom i muzej tvrtke Rimac, općenito muzej automobilske industrije", kaže suosnivač i partner arhitektonskog studija 3LHD Marko Dabrović

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ogroman je i iskorak za tehnološku zajednicu, smatra urednik Netokracije.

"Kampus će pokazati ekonomsku snagu IT sektora i vjerujem inspirirati cijelu novu generaciju klinaca da se ne samo bave programiranjem već i inženjerstvom. Moraju imati na umu da to nisu samo aplikaciju već i hardver automobila", kaže urednik Netokracije Ivan Brezak Brkan

Za projekt je predviđeno više od 200 milijuna eura. Početak radova očekuje se do kraja godine, a sve bi trebalo zaživjeti 2023.

"Pretpostavljam da je sve nemoguće dok to netko ne učini", rekao je Rimac

"Ja oko njega stvarno ne brinem, za njega samo "Sky is limit", ali ja mislim da bi bilo strašno važno da naša politika, naše obrazovne istitucije i druge industrije shvate kolika je važno da se oko toga sagradi cijeli sustav", kaže Orešković

Njegov najnoviji model C TWO kroz nekoliko mjeseci ide u serijsku proizvodnju, a iako je u rujnu prošle godine jedan britansko aoutomoto magazin objavio je da postoji mogućnost da možda Volkswagen grupa preda Bugatti Rimcu, u zamjenu za povećanje udjela tvrtke Porsche u Rimac automobilima, zasad to još nije potvrđeno ni od strane Folcvagena ni od Rimca

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo