BUDITE OPREZNI, KRIMINALCIMA KREĆE SEZONA: /

Turisti i iznajmljivači izloženi su svakakvim prijevarama, evo na što treba paziti

Image
Foto: Pixsell

Proteklih godina bilo je više slučajeva prijevara kriminalaca koji su iznajmljivali nepostojeće apartmane

8.5.2018.
22:29
Pixsell
VOYO logo

Jedan je Osječanin dan prije planiranog dolaska u apartman kojeg je rezervirao i za kojeg je platio jamčevinu doznao kako je ostao bez smještaja jer je vlasnik prodao apartman. Ispričao mu se i vratio mu polog, a čovjek je uspio naći drugi apartman. No ne završe se sve priče na ovaj, manje-više, pozitivan način.

Otkako se odabir i rezervacija hotela, apartmana i soba rješava preko interneta, sve je više prijevara. Podaci koje je objavila Europska komisija potvrđuje kako je najviše pritužbi potrošača upravo kod internetskog ugovaranja, prenosi Glas Slavonije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europska komisija provela opsežnu, koordiniranu provjeru

U listopadu 2016. provedena je koordinirana provjera 352 internetska portala za usporedbu cijena i rezervaciju putovanja diljem Europske unije. Pokazalo se kako cijene na čak 235 portala, odnosno dvije trećine portala, nisu bile pouzdane. Događalo se da su cjenovni elementi dodani u kasnijim fazam postupka rezervacije, a da iznajmljivači o tome nisu obaviješteni ili pak promotivne cijene nisu odgovarale nijednoj dostupnoj usluzi. Ti portali sada moralu uskladiti svoju praksu sa EU zakonodavstvom koje ih obvezuje na transparentnost cijena te jasno prikazivanje ponuda u ranoj fazi postupka rezervacije.

Europska povjerenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost spolova Vera Jourová istaknula je u dokumentu Europske komisije kako portali na kojima su recenzije pristrane ili cijene nisu transparentne, obmanjuju potrošače. Upozorava da takva poduzeća trebaju poštovati europske propise o zaštiti potrošača jednako kao što to čine putničke agencije. Potrošači imaju pravo na istu razinu zaštite na internetu kao i izvan njega.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve više nezadovoljnih potrošača

Tanja Popović Filipović kaže kako je sve više potrošača koji im se javljaju nezadovoljni zbog zavaravajuće prakse trgovaca. Iznajmljivači gostima u ponudi na internetu prezentiraju jedno, dok u stvarnosti gost dobije nešto drugo, obično lošije, objašnjava Popović Filipović.

'U takvim slučajevima, dakle, riječ je o zavaravajućoj poslovnoj praksi trgovca koja je kažnjiva prema zakonu o zaštiti potrošača. Osoba koja smatra da je prevarena na taj način može se obratiti i prijaviti slučaj tržišnoj inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva. Dolazi nam ljeto i sezona godišnjih odmora i doista bih voljela da se tim pitanjima pokloni više pozornosti. Nevjerojatno mi je to što ljudi lako odustaju od prijave inspekciji. Prevarene osobe koje nam se jave kada im se dogodi takva neugodnost, u početku su ljute, mi im ukažemo na to koja imaju prava, ali nakon nekoliko dana prođe ih ta ljutnja. Kada bi takvih prijava bilo više, mislim da bi pružatelji usluga dobro razmislili prije nego što se odluče na prijevaru potrošača', kazala je.

Iznajmljivanje nepostojećih apartmana

Proteklih godina bilo je više slučajeva prijevara kriminalaca koji su iznajmljivali nepostojeće apartmane. Gosti bi uplatili novac, stigli na destinaciju te onda shvatili da apartman ne postoji. Jedan prevarant prošle je godine uhvaćen u Istri.

Prijevare prijete i iznajmljivačima. Zajednica iznajmljivača na upozorava da su oni česta meta online kriminalaca zbog potpune izloženosti podataka o adresi i kontaktima. Problem predstavljaju lažne rezervacije zbog kojih iznajmljivač može ostate bez one prave i ostati bez očekivanog prihoda. Također, prevaranti koji se služe lažnim rezervacijama mogu nanijeti i veće financijske štete ako rezervaciju plate kreditnom karticom, a u drugoj fazi otkažu rezervaciju i traže povrat novca, s potvrdom o uplati koja sadržava lažne ili ukradene podatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo