Boris Jokić gostovao je u emisiji RTL Danas, gdje se osvrnuo na inflaciju odlikaša u Hrvatskoj.
"Postoji rješenje od 2016. , neke su stvari napravljene, problem inflacije i nerealnih ocjena. Što bi prvo napravio– opći uspjeh treba ukinuti kao prosjek zaključne ocjene jer to ne znači ništa, ni u čemu je učenik dobar, u čemu je loš, logični je neopravdan", rekao je uvodno Jokić.
Hibridni model vrednovanja
"Ako ukinete opći uspjeh, nego gledate samo predmete koji su samo bitni za nastavak obrazovanja ovisno o srednjoj školi, ako im date veću vrijednost, ako prepoznate o čem je osoba dobra… To je put prema naprijed. Treća stvar je uvesti hibridni model vrednovanja u osnovnom školama, naime osim školskog ocjenjivanja, učitelj procjenjuje koliko je učenik u odnosu na druge dobar ili loš u nečemu, te bi onda zajednička ocjena bila puno objektivnija te bi maknula bi pritisak roditelja", smatra Jokić.
Dotakao se i naciolanih ispita koji se uvode.
"Nacionalni ispiti ne služe ocjeni učenika. Oni služe ministarstvu, meni, sustavu da ocijene gdje je sustav – ne procjenjuju učenika u npr matematici. Rješenje je kombinacija školskih ocjena i vanjskog vrednovanja", kazao je Jokić.
Učitelji se i vrednuju, ne može uspjeh nekog učenika biti mjerilo nastavnika, mišljenja je Jokić.
"Ako radite u nekoj srednjoj strukovnoj ili XV. Gimnaziji ne dobivate jednako dobre učenike - bitno je dokud je doveo učenika. Kombinacijom vanjskog vrednovanja i školskog olakšali biste pritisak nastavnicima, objektivizirali bi ocjene, maknuli bi pritisak roditelja, sustav bi imao povratnu informaciju gdje je netko, ali najvažnije i učenik bi imao informaciju u čemu je dobar a gdje nije – to su stvarna rješenja koja bi pomakli ovu zemlju i društveno naprijed. Reforma bi za društvo učinila nešto korisno, a to je da se uvedu meritokratski kriteriji u naš sustav. Vlast sama ruši meriokratske kriterije", kaže Jokić.
Neki roditelji prelaze granice
Na pitanje koliko su krivi roditelji, Jokić kaže da su isto odgovorni kao i svi dijelovi sustava.
"Neki prelaze sve moguće granice, ulaze u škole, prijete, rade ne znam kakve stvari. Ali kada objektivirate ocjene, date alate dostupne roditeljima, isto to ćete postići", kaže.