SLAŽETE LI SE S OVOM IDEJOM? /

Stručnjak o 'inflaciji odlikaša' u školama: 'Opći uspjeh treba ukinuti kao prosjek zaključne ocjene jer to ne znači ništa!'

'Postoji rješenje od 2016., neke su stvari napravljene, problem inflacije i nerealnih ocjena. Što bi prvo napravio– opći uspjeh treba ukinuti kao prosjek zaključne ocjene jer to ne znači ništa, ni u čemu je učenik dobar, u čemu je loš, logični je neopravdan', rekao je Jokić

12.9.2021.
20:04
VOYO logo

Boris Jokić gostovao je u emisiji RTL Danas, gdje se osvrnuo na inflaciju odlikaša u Hrvatskoj.

"Postoji rješenje od 2016. , neke su stvari napravljene, problem inflacije i nerealnih ocjena. Što bi prvo napravio– opći uspjeh treba ukinuti kao prosjek zaključne ocjene jer to ne znači ništa, ni u čemu je učenik dobar, u čemu je loš, logični je neopravdan", rekao je uvodno Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
SVIMA PET /

Bizaran fenomen zapljusnuo je naše škole, ocjene su izgubile svaki smisao: 'Iz godine u godinu sve je gore'

Image
SVIMA PET /

Bizaran fenomen zapljusnuo je naše škole, ocjene su izgubile svaki smisao: 'Iz godine u godinu sve je gore'

Hibridni model vrednovanja

"Ako ukinete opći uspjeh, nego gledate samo predmete koji su samo bitni za nastavak obrazovanja ovisno o srednjoj školi, ako im date veću vrijednost, ako prepoznate o čem je osoba dobra… To je put prema naprijed. Treća stvar je uvesti hibridni model vrednovanja u osnovnom školama, naime osim školskog ocjenjivanja, učitelj procjenjuje koliko je učenik u odnosu na druge dobar ili loš u nečemu, te bi onda zajednička ocjena bila puno objektivnija te bi maknula bi pritisak roditelja", smatra Jokić.

Dotakao se i naciolanih ispita koji se uvode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nacionalni ispiti ne služe ocjeni učenika. Oni služe ministarstvu, meni, sustavu da ocijene gdje je sustav – ne procjenjuju učenika u npr matematici. Rješenje je kombinacija školskih ocjena i vanjskog vrednovanja", kazao je Jokić.

Učitelji se i vrednuju, ne može uspjeh nekog učenika biti mjerilo nastavnika, mišljenja je Jokić.

"Ako radite u nekoj srednjoj strukovnoj ili XV. Gimnaziji ne dobivate jednako dobre učenike - bitno je dokud je doveo učenika. Kombinacijom vanjskog vrednovanja i školskog olakšali biste pritisak nastavnicima,  objektivizirali bi ocjene, maknuli bi pritisak roditelja, sustav bi imao povratnu informaciju  gdje je netko, ali najvažnije i učenik bi imao informaciju u čemu je dobar a gdje nije – to su stvarna rješenja koja bi pomakli ovu zemlju i društveno naprijed. Reforma bi za društvo učinila nešto korisno, a to je da se uvedu meritokratski kriteriji u naš sustav. Vlast sama ruši meriokratske kriterije", kaže Jokić.

Neki roditelji prelaze granice

Na pitanje koliko su krivi roditelji, Jokić kaže da su isto odgovorni kao i svi dijelovi sustava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Neki prelaze sve moguće granice, ulaze u škole, prijete, rade ne znam kakve stvari. Ali kada objektivirate ocjene, date alate dostupne roditeljima, isto to ćete postići", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo