Prošloga ljeta lansirana je online platforma za pretraživanje i kupovinu autobusnih karata Vollo. Kako nam priča jedan od osnivača, Marko Jukić, do stvaranja Volla došlo je nakon što je, kaže, tijekom 2015. ostao na jednom otoku jer nije uspio organizirati prijevoz do Zagreba.
"Odlučio sam skupa sa kolegama s faksa pokrenuti Vollo i riješiti problem loše online transportne infrastrukture u Hrvatskoj i istočnoj Europi", objašnjava Jukić. Inspiraciju za Vollo pronašli su u avioindustriji s obzirom da se karte za letove mogu kupit online, dok je situacija s autobusnim prijevozom ipak malo drugačija.
"Kod nas u Hrvatskoj i susjednim zemljama je situacija složenija te se 90 posto svega odvija preko autobusnih kolodvora što dodatno komplicira planiranje, ponekad nemate mogućnost kartu platiti kreditnom karticom, ili sami blagajnici ne pričaju strane jezike što je turističkoj zemlji nepohodno", tvrdi Jukić.
"Vollo sa svojom web ili android aplikacijom trenutno pokriva preko 80% posto destinacija u Hrvatskoj te povezuje preko 20 zemalja sirom Europe budući da prijevoz sam po sebi nije ograničen na jednu zemlju ili grad te ne poznaje granice. Konstantno radimo na proširenju mreže te samim time postajemo sve više Europska, a ne samo Hrvatska platforma.
(Vollo aplikacija)
Vollo generalno zamjenjuje autobusne kolodvore, te omogućava pretragu, usporedbu, kupovinu i sigurno placanje diretkno na stranici, a karta se dobiva direktno na email koju nije potrebno dodatno ovjeravat na kolodvoru već se treba direktno ukrcati u bus. Paymenti koje koristimo su provjereni i sigurni, te omogućavaju jednostavnu kupovinu, baziranu na svjetskim standardima buduci da isti payment korisit i Uber", objašnjava.
Ipak, osim Volla postoje i konurentska rješenja poput Radara ili Bus Expressa, a Jukić kaže kako naspram njih stremi stvaranju komercijalnog intermodalnog prijevoza nudeći sve vrste prijevoza na jednom mjestu.
"Pored buseva, Vollo trenutno nudi i opciju car sharinga, te poput suradnje s Uberom, ide ka tome da ponudi N2N soluciju - putovanja od točke A do točke B. Mnoštvo popusta, lokalizirana usluga koja nudi studentima popuste, akcije i mnoštvo toga je samo jedna od prednosti nad konkurencijom.
Osim toga, imamo jedno od najjednostavnijih sučelja za kupovinu zahvaljujući našem UX/UI timu predvođenom Darkom Škuljem, koji je ranije vodio design tim u prestižnim hrvatskim web/app kućama Infinum i Five", kaže Jukić.
Darko Škulj
(Darko Škulj)
Nakon izgradnje sustava i povezivanja s prijevoznicima, Vollo se fokusirao na akviziciju prvih korisnika iu Hrvatskoj i van njenih kranica, objašnjava Jukić, te dodaje kako su ostvarili značajan rad u kratkom periodu i osvojili čitav niz nagrada poput Microsofta, CESA awards, Zagreb Startup Factory, EBAN.
Jedan od uspješnijih poteza Volla je i partnerstvo s Uberom, s kojim je Vollo već bio u kontaktu i prije nego je ovaj digitalni prijevozni servis došao u Hrvatsku. "Uber i Vollo su komplementarni i imaju slične izazove za kompletnu disrupciju i digitalizaciju gradskog prijevoza u slučaju Ubera i međugradskog prijevoza u slučaju Vollo", kaže Jukić.
Prije porketanja Volla i razvijanja jedne od najzanimljivijih platformi na hrvatskom tržištu, Jukić je svoje iskustvo stekao u Rocket Internetu, globalnoj tvornici start upa sa sjedištem u Berlinu.
"Rad u Rocket Internetu mi je pružio mnoštvo odličnih kontakata širom svijeta, mogućnost da ponekad u dva tjedna obiđem 2 kontinenta i nekoliko zemalja. Rad je dosta iscrpan, zahtjevan i izazovan, ali i zabavan jer raditi sa preko 100 nacija u timu dosta da dodatnu inspiraciju i pogled na svijet iz neke druge perspektive.
Imao sam sreću da radim na njihovim najvažnijim projektima i jednim od najvažnijih tržista širom svijeta te iz prve ruke vidim kako funkcionira online marketplace, te know-how direktno primjenim na Vollo", objašnjava Jukić.
Kaže kako Vollo poput Foodpande, globalnom igraču za dostavu hrane koji je akvizirao i Pauzu.hr i na kojem je Jukić radio tijekom djelovanja u Rocket Internetu, nudi veliki broj opcija za korisnike, a partnerima nudi mogućnost digitalne prodaje i optimizacije troškova.
(Marko Jukić)
Ipak, uz uspješnu karijeru u Rocket Internetu Jukić se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti Vollo jer, kako kaže, smatra da uvijek postoji izbor. "Zapadna Europa pruža dosta sigurnosti u pronalasku posla i stabilnih prihoda, međutim malo prostora za poduzetništvo budući da je dosta konkurentno tržište i bez velikog kapitala, teško je napraviti razliku. Zemlje u razvoju poput Azije, Bliskog Istoka ili istočne Europe pružaju priliku za distrupciju tržišta i za uvođenje novih inovativnih rješenja koja još nisu implementirana.
Pored toga što Hrvatska pruža mnoštvo prilika za uvođenje novih tehnologija, ali i kao home market za proširenje poslovanja u zemlji, susjedstvu i centralnoj Europi, Hrvatska pruža odličan lifestyle, klimu, blizinu mora, planina i socijalnog života što ljudi često ne uzimaju u obzir kada se odluče ići van", tvrdi Jukić.
On i dalje svoju poslovnu priliku vidi u Hrvatskoj, bez obzira što je naša država, kako kaže, nedovoljno razvijena, no smatra da postoji prostor za kreiranje tehnoloških platformi.
"Živimo u 2017. godini gdje nikada nije bilo lakše poslovati, globalno doći do neke informacije ili upoznati druge zemlje i kulture. Meni je iskustvo u startupima omogučilo rocket akceleraciju učenja i izgradnje novih vještina, upoznavanje svih krajeva svijeta kao i globalne kontakte u skoro svim zemljama svijeta. Bitno je pokrenuti se, ne čekati promjenu da se dogodi sama od sebe i krenuti malim stopama, jer mogućnosti su beskonačne", zaključuje Jukić.