Novcem će se unajmiti prostor i kupiti oprema za pokretanje cateringa u Zagrebu gdje će izbjeglice i migranti moći pripremati tradicionalnu hranu iz svojih afričkih i azijskih zavičaja. Oko 70 posto novca uplaćeno je u Hrvatskoj, a ostatak u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugdje.
Projektom se želi potaknuti socijalna uključenost azilanata u Hrvatskoj, javlja Poslovni.hr.
Kuhali su s Reneom Bakalovićem
Za 8000 dolara iznajmit će se prostor na šest mjeseci, 3000 dolara uložit će se u kupnju dvaju štednjaka, 2000 dolara platit će dva kombinirana hladnjaka/zamrzivača, 250 dolara koštaju dva kvalitetna velika lonca, 300 dolara su dva miksera. Preostalih 3500 dolara će omogućiti kupnju početnih sastojaka, hrane i začina, posuda za isporuke. Ostane li nešto novca, kupit će dostavno vozilo.
Ekipa Okusa doma, čija su zaštitna lica Senegalac Sadou, Nigerijac David i Etiopljanka Chichi, već se predstavila javnosti. Kuhali su na zagrebačkom Dolcu, gdje su sa suprotstavili Reneu Bakaloviću. Kuhali su i za 500 ljudi na manifestaciji Pun kufer, kojom su stanovnici Kutine izrazili dobrodošlicu migrantima.
Koriste materinji jezik u izbjegličkim centrima
U ekipi Okusa doma ima i stranaca koji su već dobili azil, ali žele pomoći drugim izbjeglicama i migrantima koji žele ostati u Hrvatskoj. Dio tih novopečenih Hrvata koristi svoj materinji jezik i ovih dana pomaže u izbjegličkim centrima u Opatovcu, gdje je dio njih profesionalno angažiran, a ostali volontiraju, piše Poslovni.hr.
Svim donatorima stižu prigodni darovi u rasponu od drvene žlice ili kuharice do ljetne škole kuhanja.
Želimo otvoriti restoran i dućan
Projekt je pokrenula Emina Bužinkić iz CMS. Uz hrvatske volontere, u timu su stranci koji žele ostati u Hrvatskoj; Senegalci, Nigerijci, Sirijci, Etiopljani, Afganistanci... Svaki do njih dao je po jedan od ukupno 20 recepata za kuharicu Okus doma.
Kad se završi kampanja, u planu je osnivanje zadruge, kao pravnog okvira za daljnje djelovanje cateringa. Postoje i planovi za otvaranje malog restorana, a uz njega i dućana sa začinima.
"Želimo pozitivnu priču, pokazati da su ti ljudi za Hrvatsku prilika, a ne neprilika. Na zapadu su takva kampanje uobičajene, zato jer im je ideja pokretanja biznisa bliska, a i imaju veću platežnu moć", kaže volonterka Željka Klug.