Autoškole nisu pojeftinile, iako se to najavljivalo zbog izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Štoviše, u Dalmaciji su skuplje za čak deset posto, odnosno 100 eura. Vozačke vještine svladati je teško, ali i skuupo. Splitske autoškole imaju novu računicu.
"Za prijašnjih 145 na sada 160 kuna po satu. Moralo je doći do povećanja cijene zbog povećanja rada škole", kazao je Antonio Mamuša, vlasnik autoškole u Splitu.
Pa će u Splitu do dozvole mladi vozači za 8 tisuća kuna. To je čak 100 eura više nego dosad.
"Iz jednostavnog razloga što je cijenu posljednjih 10 godina propisivalo nadležno ministarstvo za rad nad autoškolama. U ovih 10 godina su se promjene koje direktno utječu na cijenu. Nama je gorivo poskupilo 46 posto", kazao je Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola pri HGK
S prvim danom nove godine autoškole s juga su se odlučile na
povećanje, a zagrebačke uglavnom na zadržavnje postojećih cijena,
pa su neki pojurili u autoškole dok nisu i one pruzele splitsku
praksu. "Pola ja, pola roditelj. Skupo je to", kazao
je Ivan Leko, Zagreb.
Skupi su i njihovi troškovi, kažu u autoškolama. Izmjene zakona
nisu im baš pomogle, osim što im je podignuta granica dopuštene
starosti vozila sa sedam na 10 godina.
"Cijene su u Zagrebu ostale iste gotovo nepromejenjena da bi kvaliteta rada prema polaznicima ostala što bolja. A u buduće? Očekujemo da će cijene ići gopre radi usklađenja troškovnika", naglasio je Hrvoje Frketić, stručni voditelj autoškole u Zagrebu.
Ali izuzeci uvijek postoje. Ovo je jedna od rijetkih, ako ne i jedina zagrebačka autškola koja je snizila cijenu. Polaznika nema puno pa ih možda privuku cijenom.
"Pa za jedno 1490 kuna, oko 200 eura./ Ja imam auto na plin, nemam pdv", priča Dragutin Tončić, vlasnik autoškole u Zagrebu. Tim se ne mogu pohvaliti osječke autoškole koje su uglavnom povisile cijene i time se pridružile splitskim kolegama.