AUTOBUSI POD POVEĆALOM /

Autobusni prijevoznici uhvaćeni u kršenju nekoliko zakona: Istražili smo zašto se ne poštuju sigurnosni standardi

Prijevoznici osuđuju potez kažnjenih kolega iz inozemstva, ali pretpostavljaju što ih je natjeralo na to

7.8.2021.
18:43
VOYO logo

Nedovoljno dnevnog i tjednog odmora, vožnja bez potrebne dozvole... Dva tjedna nakon što je Hrvatsku šokirala nesreća kod Slavonskog Broda, slučaj iz Ivanić Grada pokazuje da bi se slična tragedija mogla ponoviti. 

Prijevoznici osuđuju potez kažnjenih kolega iz inozemstva, ali pretpostavljaju što ih je natjeralo na to. Tko kontrolira prijevoznike i kako, te koliko im je kazni naplaćeno?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dva autobusa istog prijevoznika - jednim je upravljao vlasnik, 67-godišnjak iz Austrije, drugim 43-godišnjak iz Bosne i Hercegovine - oba vozača u prekršajima. 

"Radi se o prekršajima tipa nepravilno korištenje digitalnih kartica, nedovoljan dnevni odmor, nedovoljan tjedni odmor istih vozača. Utvrđeno je da se u vozilima odnosno u autobusima nalaze kartice vozača koji uopće nisu u autobusu", kaže Mario Madunić, iz Uprava kopnenog prometa i inspekcije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan vozač nije bio ni stručno osposobljen za prijevoz putnika, a nije imao ni potrebnu dozvolu za prijevoz u međunarodnom prometu. Izdana mu je zabrana obavljanja javnog prijevoza putnika do stjecanja potrebne stručne osposobljenosti, a kažnjeni su i sa 170 tisuća kuna. Problema je sve više, a posljedica su i koronakrize - tvrdi i potpredsjednik Udruženja prijevoznika.

"S tim su ih snašli veliki troškovi za otplatu leasinga i kredita vozila, i na taj način vjerojatno ti poslodavci šparaju, štede na sve moguće načine i štede na posadama vozača", govori potpredsjednik Udruženja prijevoznika Renato Habulin

Zbog toga vozači često nemaju potreban odmor - a iscrpljeni su i drugim obavezama.

Sigurnost putnika, kao i samih vozača, mora biti imperativ

"Taj vozač autobusa nije samo pilot, on je briga oko putnika, oko karata, oko prtljage, oko dokumenata na granici. Koliko dugo vozač smije voziti u komadu i krši li se to često? Krši se nažalost često jer nekad nisi u mogućnosti stati, može se voziti maksimalno 4,5 odnosno 5 sati onda treba sat vremena odmora odnosno treba zamijeniti vozača", kaže Habulin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč svemu, većina se građana i dalje u autobusima osjeća sigurno - najčešće im smetaju duga čekanja i neobjašnjena stajanja. 

"Mi smo putovali od Zagreba do Zadra 6 i pol sati, stajao je svakih kilometar, 2. Zašto?  Ne znam zašto", govori Marija Rici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Osjećate li se sigurno putovati autobusom? Došla sam kolima vraćam se autobusom, zašto ne", dodaje Mira Lukić.

"Uvijek je sve u redu. Brže je, jednostavnije, i nema stresa, nema ničega", jasno će Danijela Ivančević.

Iako od tragične nesreće kod Slavonskog Broda prometne kontrole autobusa još nisu pojačane - i to je u planu, tvrde iz Ministarstva prometa. 

"Moramo naglasiti da se kontrole provode konitnuirano zajedno s MUP-om jako dobro surađujemo, statistički gledano u posljednjih 4 godine kazne koje su izrekli djelatnici ministarstva mora prometa i infrastrukture su jako povećane, pa ću vam reći prvi put podatak da su one s 20 milijuna kuna iz 2016. danas došle na blizu 40 milijuna kuna", kaže Madunić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jer sigurnost putnika, kao i samih vozača, posebice za vrijeme turističke sezone mora biti imperativ. 

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo